2016. január 7., csütörtök

Ilka 1 hónapos

Legkisebb kislányom ma 1 hónapos.
Hihetetlen, hogy megy az idő, olyan, mintha 1 hete született volna.

A múlt éjszaka szörnyű volt, ébren voltam miatta éjféltől 3-ig. Semmi se volt jó Neki. Se a kisujj, se a cumi. Tiszta volt a pelusa, tele a hasa, mégis sírt. Csak akkor maradt csendben, ha fel-alá sétálgattam vele a házban. Ha be is aludt egy idő után, ahogy leraktam az ágyába, rögtön fölébredt és folytatta a sírást.

Pedig eddig nagyon ügyes volt éjszakánként, általában csak egyszer ébredt szopizni éjfél és 2 között, aztán reggel 6 körül, amikor már úgyis kelnem kellene. 1-2 szer volt csak, hogy az éjszakai szopi után nem aludt vissza rögtön, de azért el tudtam altatni vagy a kisujjammal, vagy a cumival.

A szopizás eleinte nehézkesen ment. 5-10 percet is próbálkozott bekapni a cicimet, mire sikerült rászívnia. A gyerekorvos is mondta, hogy kicsit le van nőve a nyelve. 
2 hetes korában felvágták. Ugyan az a nyugdíjas doktor bácsi, aki a többiekét is, csak a Terka óta megszűnt a pécsi magánrendelése. Viszont Szentlőrincen SZTK-san rendelt, oda hívott minket és ingyen megcsinálta. Igaz, ráment egy egész délelőttünk, de megérte. Azóta ügyesen szopizik.
Napközben 2-3 óránként eszik, éjjel kibírja 4-5 órát is, ha alszik.

Igazi maminbabás gyerek, szeret hordozódni:)
Szopi után egy kicsit elvan, de aztán rázendít, és sír mindenhol (pihenőszékben, ágyban, más kezében, és még nálam is általában csak akkor nyugszik meg, amikor kendőben vagy karikás kendőben magamra kötöm. Ott viszont gyorsan elalszik, és csak akkor ébred föl, ha megéhezik.
Volt olyan, hogy úgy sütöttem sütit, hogy rajtam volt karikásban, a szeme se rebbent a robotgép hangjára:)
De teregettem is, porszívóztam is és fel is mostam úgy, hogy közben rajtam aludt.
Jó dolog ez a kendő, rajtam van nyugiban, közben pedig marad 2 szabad kezem:)
Már a hátamra is felraktam párszor, de azt nem szereti annyira, mint ha elöl van. De Maminbabázni úgy fogok, hogy a hátamon van, így kell hozzá szoktatnom.
Azért párszor máson is elaludt. Pl. Nagyin:
és Vicán:
Volt, hogy a lányok nyugtatták meg a kisujjukkal:
A kisujjat jobban szereti, mint a cumit. Az utóbbitól általában öklendezik. De nagy ritkán elfogadja. Gábor szokta erőltetni, mert Neki fáj, ahogy a kisujját szívja:) És az ágyba lerakva is praktikusabb a cumi, akkor ott lehet hagyni. A kisujj meg ugye emberhez kötött. Már gondolkodtunk a kisujj formájú cumi szabadalmaztatásán:)

A kakija még mindig nem normális. De a probiotikum adását 2 hét után abbahagytam. Attól se volt jobb, és azt gondoltam, az se tesz jót Neki.
A gyerekorvos talált a székletében vért, pedig szemmel nem volt látható. Itthon többször volt olyan kakija, amiben láthatóan voltak piros csíkok.
Első körben tejmentes diétát javasolt. Mondtam, hogy évek óta nem fogyasztok tejet és tejterméket. Akkor azt mondta, hagyjam el a tojást és az olajos magvakat, mert ezek lehetnem még allergének. Egyenlőre 1 hét diéta nekem, és ha attól se múlik el a véres széklet, akkor küldik pici Ilkát vérvételre és székletmintát is kell majd adni.
Eléggé meg vagyok lőve, mert a tej és az olajos magvak a paleó étrendem szerves részei.
Egyébként meg azt gondolom, hogy az antibiotikum utóhatása ez a véres széklet, de azért betartom a diétát. De eléggé aggaszt a dolog, sokat foglalkozok vele. Remélem nem lesz kórház belőle, mert abból már elég volt!

A héten voltunk Vele ortopédián, szerencsére minden rendben. A kisujjára elfelejtettem rákérdezni. A bal lábán a kisujj rajta van a mellette lévő ujjacskán. Elfeküdhette a pocakomban.
A gyerekorvos azt mondta rá, hogy ez nem gond, még tiszta porcosak az ujjai, ragtapasszal ragasszam össze jól az ujjacskákat, és jól fog megcsontosodni.

A két ünnep között volt vizeletleoltása is. Ügyesen és gyorsan belepisilt a zacsiba, de sajnos találtam benne bacit. Még nem olyan mennyiségben, amire gyógyszert írtak volna, de később meg kell ismételni a vizsgálatot:(
1 hónapos Ilka 53 cm és 4530 g :) Kis húsgolyó!
Úgy mentünk a tanácsadásra, hogy Ilka rajtam volt elöl kendőben, Terkát meg a szánkón húztam magam után. Nagyon élvezte:
 

1 megjegyzés: