2016. január 25., hétfő

Okosabb vagyok, mint az orvosok :)



A Neocate tápszerre áttérve megszűnt Ilka kakis hasmenése. Erre az orvosok azt mondták, hogy ezzel bebizonyosodott, hogy az anyatejem valamely összetevőjére volt allergiás a kislányom.

De én máshogy gondolom. Vagyis nem magamtól jöttem rá, de megtaláltam azokat az embereket, akik megmagyarázták nekem a dolog mechanizmusát.
Íme, amire rávezettek:

Kétségbeesésemben szombat reggel írtam a fb-os paleós csoport vezetőjének (Sinka Milénának), aki helyett kivételesen a testvére, Martina olvasta el, aki épp a férjével autózott. Felolvasta Neki a levelemet, és a férfi (Erdős Zsolt) azt felelte, hogy ezt levélben nem lehet lerendezni, beszéljünk telefonon.
Tegnap este 1,5 órán keresztül beszéltem telefonon Erdős Tamással, aki 25 éve táplálkozáskutatással foglalkozik.
Ő mondta, hogy születéskor nagyon fontos, hogy a baba a szülőcsatornán és a hüvelyen átjutva találkozzon az anyja baktériumrendszerével, és élete első 2 hetében ennek segítségével fogja felépíteni a saját baci-háztartását (ugyebár nem csak rossz baktériumok vannak, hanem jók is. Sőt!)

Szóval Ilkánál az élete 2. napjától 1 héten át adott antibiotikummal ebbe a rendszerbe nyúltak bele, és okoztak ezzel nagy károkat a bélrendszerében. Nem csoda, hogy gond van az emésztésével, és véres hasmenést produkált. Inkább az a csoda, hogy ennek ellenére szépen hízik, ez is mutatja, hogy milyen jó a tejem.

Ahogy megvonták tőle az anyatejet, és tápszert kapott, leállították az emésztőrendszerét, mert a Neocate tápszer aminosavakból áll csak, nem veszi igénybe az emésztőrendszert.
Itt a magyarázata, hogy miért és hogyan szűnt meg a véres hasmenéses széklet.
De ettől még nem fog helyrejönni a bélrendszere, és amint újra feladata lenne (emésztenivalót kap), bajban lenne, és újra csúnya kakikat produkálna.

És itt merült föl Gerő Mária neve, aki baktériumkutató, és árul pre- és probiotikumokat, Azt tanácsolta Erdős Tamás, hogy hívjam föl Máriát bátran, és rendeljek tőle probiotikumot, mert azzal helyre fog jönni a kis Ilka bélrendszere, és szoptassam tovább, mert az anyatejnél nincs jobb, a tápszer meg egy mesterségesen előállított szükséges-rossz azoknak az anyukáknak, akiknek nincs tejük, vagy nem akarnak szoptatni.

Ma sikerült beszélnem Máriával is telefonon.
Ő mondta ki a bűvös mondatot, amitől megvilágosodtam, hogy ha csak aminosavakból áll a tápszer, akkor azt nem kell emészteni, így a beteg bélrendszere nem volt igénybe véve, ezért szűnt meg azonnal a véres széklet, amint abbahagyta az anyatejet (tehát az emésztést).

Szóval a tápszerrel inkább az bizonyosodott be, hogy az emésztőrendszerével van gond, azt kell meggyógyítani, de ez nem tápszerrel megy, hanem anyatejjel és probiotikummal.

Rendeltem probiotikumot (http://www.orek.hu/hu/super-8-plus), amit nekem kell szednem, hogy az anyatejjel a baba is megkapja a Neki megfelelő mennyiségben.

Amíg meg nem jön, addig is szoptatni fogom, hogy el nem menjen a tejem, és max. megint véres lesz a széklete pár napig, amíg meg nem jön a probiotikum és el nem kezd hatni. Ez pár nap, max.1 hét.

Csak az a gond, hogy a kórházból még mindig csak feltételesen engedtek haza, szerdán vissza kéne menni és kéne vinni kakis pelust, de az még nem lesz jó, és nem lesz tápszeres kaki (ez zöld, míg az anyatejes sárga). Szóval le fogok bukni.
De mivel a vérképe tökéletes (ma is nézték), bevállalom még ezt az 1 hét véres hasmenést, inkább, minthogy elapadjon a tejem, vagy annyira megszokja a cumisüvegből evést, hogy ne fogadja el újra a cicimet.
Én vagyok az anyja, ez az én felelősségem, és most már teljesen biztos vagyok a dolgomban. Csak ki is kell állnom a meggyőződésemért, és adott esetben vitatkozni az orvosokkal, amit nem szeretnek ugyebár:)

Szerdáig még kitalálom a jó stratégiát:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése