2011. november 25., péntek

Boribon 5 hónapos


Kicsi Bori 5 hónapos. Elég kaotikus a napirendje szegénynek, mert Ritához kell alkalmazkodnia (ilyen a másodszülöttek sanyarú sorsa). 

Reggel 6 körül indul a napom Vele, legjobb esetben fél 7-kor. Akkor kijövünk a nappaliba, megszoptatom, és a pihenőszékben végigasszisztálja, ahogy apájának elkészítem a szendvicsét, Ritának a kakaóját és a magamnak a tejeskávét. Persze már akkor teli szájjal vigyorog rám:)

Délelőtt alszik egyet (1-1,5 órásat), majd 9-kor megint szopi, és általában indulunk a játszóházba. Ott alszik egy rövidet rajtam MT-ban 11 körül (30-45 percet), és ahogy hazaértünk, megint szopi (miközben Rita szépen egyedül ebédel). 

Du. 1-től 3-ig alszik egy nagyot, aztán estig semmit.
Szopizik 3-kor, 5-kor és este 7-kor, ez már a fürdés utáni, elalvás előtti.

A 7-es szopi után elalszik szépen, de 9-kor, amikor Ritát beviszem lefektetni, felébred (Rita párszor felébresztette, és olyankor cicizéssel altattam vissza az egyszerűség kedvéért, no meg azt hittem, talán akkor később kel újra enni). Nagy hiba volt, mert hozzászokott a kisasszony, és tegnap este 45 perc alatt sikerült csak cici nélkül visszaaltatni. 

Átvittük az ágyát a mi szobánkban, mert nagy elhatározást tettem: leszoktatom az éjszakai szopizásról! Egy 5 hónapos, 6,5 kilós babának nem kell 3 óránként ennie éjjel is! Max. egyszer, és keljen hajnalban, na de 21-kor, éjfélkor, 3-kor és 6-kor cicizni, az már szerintem túlzás! 
Minél tovább várok ezzel, annál tovább fog tartani a leszoktatás, és annál nehezebben fog menni. Így fokozatosan nekikezdtem. Tegnap csak az este 9-es szopit hagytuk el, és érdekes módon csak hajnali 1-kor ébredt (tehát nem lehetett nagyon éhes még 9-kor). Akkor megszoptattam, és 4-kor is, de mikor utána 5-kor is ébredt, akkor nem. Próbáltam visszaaltatni, megint 45 perc után dőlt ki. Persze 6-kor, a szokott időben kelt:)

Mit is tud az én 5 hónapos mosolytündérkém a 3 óránkénti szopizáson és a mosolygáson kívül?
Tud hasról hátra (október 26. óta) és hátról hasra (november 14. óta) is fordulni.
Tudja a nyálát buborékosan kifújni, morgó hangot kiadni, továbbra is tudja a hüvelykujját szopizni (általában a balt) és hangosan kacagni (ha szórakoztatják).
Háton fekvésből a két kezét megfogva ülésbe húzom, közben egyenes a háta, és a feje sem lóg. Bírja, ahogy a nővérkéje gyimálja, húzza-vonja, ráfekszik. Mosolyog rá ezerrel, és csak néha törik el a mécses, ha megijed a hirtelen felbukkanó "Rita-hurrikántól":)

Nagyrészt már a MT-t használjuk, arra tudom kényelmesen felhúzni a V-nyakú fehér kötött pulcsimat és a nagykabátot is be tudom cipzározni a tarkójáig. Így ha gyalog megyünk, nem kell az overállal bajlódnom.

Rita továbbra is szereti a kishúgát, még egy bántó szándékú mozdulatot sem tett felé. Az viszont gyakran előfordul, hogy túl erősen szeretgeti, és ilyenkor a nagyszülők szívét majdnem megállítja:) Próbálok én is nagyon figyelni, de a Bori őrangyalának is marad dolga bőven:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése