2013. január 16., szerda

Riti Terka-várása

Bojka még semmit nem fog föl abból, hogy hamarosan kistesója fog születni, ahogy annak idején Rita se értette, miért kell anya hasára vigyázni.

De Rita most már 3 éves elmúlt, okos nagylány, és nagyon érdekli a dolog.

Mindenkinek meséli, hogy "KÉPZELD, ANYA HASÁBAN EGY BABA VAN, A KISTESÓM! TEJKA A NEVE!"

Kérdezte már, hogy van-e rajta harisnya:) Amikor mondtam, hogy nincs rajta semmilyen ruha, aggódva mondta: "MEG FOG FÁZNI!" De elmagyaráztam Neki, hogy a pocakomban meleg van, majd ha kijön, akkor felöltöztetjük, és vigyázunk, hogy meg ne fázzon!

Az is érdekelte, hogy hogyan és mit eszik a kisbaba. Úgy képzelte, hogy a szájával még egyszer megeszi, amit én megettem a tányéromról. Meséltem Neki, hogy a köldökzsinóron keresztül kapja az ételt és az italt, először a szájával "enni" csak születése után fog, és akkor is csak a cicimből fog anyatejet szopizni.
Az Anna Peti és Gergő könyv alapján mondta, hogy majd Ő is fogja etetni, de csak azzal, amit én készítek Neki.

Kérdezte, hogy cumizik-e a hasamban a Terka. Mondtam, hogy nem, hisz nincs is cumija. Azt mondta, nyeljek le egy cumit, és akkor Terka megkapja, cumizhat:) Mondtam, hogy az ujját tudja csak cumizni, igazi cumit nem tudunk Neki leküldeni:)

Sokszor odajön és simogatja a hasamat. Néha kérdezi, hogy mit csinál a baba? Amikor rugdos, szólok Neki, rárakja a hasamra a kezét és élvezi, hogy érzi a kistesója rugdosását:) Amikor abbahagyja, azt mondja: "Ó, ALSZIK!"

Amikor hazajöttem a kórházból, szaladt elém és kérdezte: "MEGSZÜLETETT MÁJ A KISTESÓM?" Mondtam, hogy még nem, és megmutattam Neki a nagy pocakomat.
 
Egy baba magazinba látott egy babát inkubátorba. Érdekelte a dolog, így elmeséltem, hogy ha túl korán születik egy kisbaba, akkor ilyenbe rakják, és addig nem lehet hazavinni, amíg meg nem erősödik. És hogy azért kell vigyáznom magamra, sokat pihennem, hogy az Ő kistesója ne kerüljön ilyenbe, és hazavihessem hozzájuk minél előbb. Azóta többször is emlegette, a hozzánk jövő vendégeknek is meséli. 

Egyik reggel, amikor elindultak Judit nénivel a játszóházba, visszanézett, és mondta: "PIHENJ SOKAT ANYA, NEHOGY ELŐBB SZÜLESSEN A KISTESTVÉJEM!"

Egyik este vacsoránál azt mondta "NE TEJKA LEGYEN A NEVE, HANEM VONAT!" :)

Remélem Terka születése után is ilyen lelkes lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése