2013. április 2., kedd

Húsvét 2013

Húsvétra elutaztunk Dombóvárra. Legutóbb február elején voltunk ott, amikor még Terka pocaklakó volt.
Szóval most mentünk először ötösben.

Az autóút nagyon jól telt. Riti ülése középre került, így tökéletesen előre lát, mindent észrevesz, kérdez és csacsog:) Nagyon élvezzük:) Terka alszik, ha megy alatta a kocsi. De ha pirosat kapunk rögtön méltatlankodik:) Bojka a szokásos: cumizza az ujját és néz ki a fejéből (időnként lehúzza a zokniját és térdig feltűri a nadrágszárát is).

Már pénteken du. mentünk. Estére szereztem egy segítséget (Rózsai Éva személyében), hogy Gábor és Mama is elmehessen a nagypénteki szertartásra. Riti örömmel fogadta és sokat játszott Vele (meséltette, memória kártyáztak).

Nehezen viseltem a nagypénteki böjtöt, egész nap éhes voltam. Dombóvárra érve "a banánturmix ital" felkiáltással 2 banánból csináltam forrócsokit (2 banán, kevés kakaópor, forró kókusztej összeturmixolva).

Éjjel én aludtam a jó kis ágyamon a régi szobámban, mellettem a földön volt a mózeskosár, amiben Terka szunyált, Gábor a Tánti ágyán és a lányok szokás szerint a mamával.

Szombat reggel 9-re mentünk az Antalffyné magánrendelésére Terkának koponya- és hasi UH-ot csináltatni.
A kis fejében minden rendben, a hasában is, csak a bal veséjében van egy kis tágulat, amit ki fog nőni (3 hónap múlva kontroll).
A csípőit is megnézte, és terpeszgatyát ajánlott egész napos használatra, valamint minden pelenkázásnál tornáztatást (a pécsi doki csak éjszakára ajánlotta a terpeszgatyát és a tornáztatásról egy szót sem szólt).
Azt hiszem én egyenlőre maradok a csak hordozásnál:)))

Délelőtt jött a Péter papa unokázni.

Ebéd után nem aludtak a lányok. 1/4 2-kor kerültek ágyba, és 2-kor mentem be, mert hangokat hallottam. A mama ágyán játszottak hálózsák nélkül (Rita segített Borinak kimászni a rácsos ágyból).
2-kor már nem altattam el őket, így hosszú volt a du. és Bori 7-kor a vacsoraasztalnál már majdnem elaludt (csuklott a feje jobbra-balra-hátra).

Délután sütöttem kétféle paleós sütit (gesztenyés piskótatekercset és kókuszkockát).

Este a lányoknak hajat mostunk, hogy szépek legyenek húsvét reggelére:)
Rita  irtó csajos már, fésűvel kellett szárítanom a haját, és azon aggódott, hogy el fogja aludni reggelre:)))

Vasárnap hajnalban terveztem menni az evangélikusok húsvéti imaórájára, de az óraátállítás miatt lekéstem róla (a telefonom nem állt át magától, és nem ébresztett időben).
Azért Terka jókor kelt szopizni, így még az ételszentelésre odaértem.

Gyerekek nagyon élvezték a tojásvadászatot a nappaliban is, pizsiben gyűjtötték a nappaliban szétszórt csokitojásokat a kosárkáikba. Az ajándékoknak (Riti eső-szerkót kapott és 2 hosszú ujjú felsőt, Bori meg gyerekevőeszköz készletet és nyuszis matricás füzetet) annyira nem örültek, a csokiknak annál inkább. A Kinder tojás volt a favorit, reggeli után rögtön ki is bontottak egyet-egyet.

Kicsit kapkodósra sikerült a reggeli, aminek régebben megadtuk a módját, de változnak az idők, és a gyerekek átírták a húsvét reggel forgatókönyvét.
Terka átaludta az egészet, fél 10-kor ébresztettem, szoptattam, és mentünk a 1/4 11-es misére családosan (5-en).
Gyerekek nagyon jól viselkedtek, büszke voltam a családomra:)

Délutáni alvás után túrtam a saját és a húgom szekrényében pár ruhát (farmert, farmer miniszoknyát, elegáns szoknyát, szövetgatyát, pólót). Annyira felvidított, hogy rám jöttek a régi ruháim:) Sőt, anyu kék bársonyruháját is mintha rám öntötték volna:) Szeretem az új, paleós életemet:))) 

Délután jöttek a Varga Éváék Terka-nézőbe és húsvétot köszönteni. Először az Éva kezében aludt a Terka, majd a Vica kezében folytatta. 7-kor szoptattam, majd 9-kor és 11-kor, de közben nem aludt, csak éjfélkor nyomta el az álom (akkor is a kisujjamat szopizva). Már alig láttam a fáradtságtól, és megfogadtam, hogy fogok Neki cumit venni (eddig bírtam nélküle).

Hétfő reggel fél 8-kor keltünk, csinibe öltöztünk, és vártuk a locsolókat. De senki nem jött:(
10-re volt megbeszélve a barátnőimmel a találka egy játszótéren, de csak az Éva jött el és csak az egyik gyerekével. Mi pedig kivonultunk családilag (5-en). Hideg volt, Bori is bekakilt, így nem villám-találka volt.

Péter papa hazakísért minket, hozott a lányoknak nyuszi-csomagot (nyuszis bögre, mesekönyv és csokik voltak benne).

Ebéd után a lányok aludtak, mi pakoltunk, és du. 4-kor, tele kocsival visszaindultunk Pécsre. Szegény Gábor 4-szer fordult úgy felpakolva, mint egy karácsonyfa, én addig a lányokkal játszótereztem.

Pécsen is járt a nyuszi (elfelejtettük Nekik adni Dombóváron a gumipapucsokat és a nagyiék csokitojásait).
A papucsokba komédiáztak egész este, táncoltak, ugráltak, pörögtek-forogtak.

Nagyiékkal nem találkoztunk az ünnep alatt, Olaszországban voltak Emőéknél.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése