2017. január 30., hétfő

Bekeményítettem

Elegem lett az éjszakai szoptatásból. Mert a ded már 13 hónapos, és jó húsban van, szinte mindent eszik napközben, amit én, és úgy éreztem, hogy már nincs szüksége arra, hogy éjjel is 1,5-2 óránként cicizzen. Kezdtem ijesztően fáradt lenni. Amikor felmosás közben megijedtem a saját tükörképemtől, az már azért durva.

Péntekről szombatra éjjel kezdtem, az éjszakai ébredésekor csak a cumit adtam vissza a szájába és lefektettem. Kicsit sírt, kb. 1 percet, aztán visszaaludt. 4-kor ébredt újra, akkor kapott cicit, és aludtunk reggelig.

Szombatról vasárnapra éjjel már úgy volt, hogy amikor felébredt, felállt az ágyába, és ahogy mentem hozzá, nem nyújtózkodott, hanem visszafeküdt:) Így nem szoptattam meg egyszer se, de azért párszor felébresztett.

Vasárnapról hétfőre ébredt 1/4 11-kor, amikor lefeküdtem, sírt. Kivettem, sírva dörzsölte a szemeit, cumit se fogadta el. Tartogattam kb 1 percig, megnyugodott. Cumit adtam a szájába, tartogattam még 1 percet és visszaraktam. Aludt tovább:) Éjfél körül is ébredt, visszaadtam a cumit, utána eseménytelen volt az éjszaka.
De én nem tudtam reggelig aludni. Sokszor felébredtem, megnéztem az órát, és 5-kor kivetett az ágy. Már "eltört" a derekam. Ezt arra mondjuk, amikor annyit fekszünk, hogy már mindenhogy kényelmetlen, fáj a derekunk.

Ilka okos kislány, hamar rájött, hogy nem érdemes ébrednie, ha nem kap cicit. Inkább alszik.
Az én testem nehezen veszi a változást, a pozitívat is:)

Meglátjuk, hogyan alakul Ilka napközbeni alvása, ha már átalussza az éjszakát.

Szombat este későn fektettünk (10 körül), éjjel is jól aludt, reggel későn ébredt (8 körül), délelőtt nem aludt semmit (misén voltunk), csak ebéd után fél 2-kor került ágyba. Akkor viszont húzta a lóbőrt fél 5-ig.
Lehet, hogy áttér(ne) a napi 1 alvásra, de a maminbabás napokon még biztosan aludni fog délelőtt (a hátamon) és délután (az ágyában).

És ha már kiszámíthatóan átalussza az éjszakát, akkor átköltöztetjük a gyerekszobába. Persze ahhoz még meg kell tanulnia biztonságosan lemásznia az ágyról (fel szokott mászni a Terka ágyára, csak lejönni nem tud még).

Update: azóta se volt éjszakai szopi, és már csütörtök van:)
De azért még fel-felébred éjjelente egyszer-kétszer, de cumival szépen visszaalszik sírás nélkül:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése