2012. június 23., szombat

Hihetetlen, de Bojka már 1 éves!

Napokon belül kisebbik lánykám is 1 éves lesz. A pontos születésnapján már nem leszünk net-közelben, így most írom meg, mit is tartok említésre méltónak a mostani mindennapjaiból.

Fogak száma még mindig 6, de egyre ügyesebben elboldogul velük (egyre inkább elfogadja a darabosabb kajákat is). A banánt már harapja, és a 8-10 hónapos gyerekeknek való bébiételektől se öklendezik már:)

Nem jár még önállóan, csak tárgyakba kapaszkodva. És mit tesz, ha kinézett valamit, és nincs kapaszkodó terep tárgy? Felnőtt segítségét kéri (nyújtogatja a kezeit és nyávog, mint egy kismacska).
Riti is előszeretettel vezetgeti (előtte megy hátrafele, és fogja Bojka mindkét kezét).
Azért még sokat mászik négykézláb is, a játszótéren pedig azt a technikát választja főleg, amit én is a Balcsi parti kavicsos sétányon alkalmaztam annó (talpon és tenyéren "mászik").

Tegnap a játszótéren rájött, hogyan tud felmászni a csúszda lépcsőjén, és nagyon élvezi is új tudományát. Persze ott állok szorosan mögötte, és a lecsúszásnál fogom a kezeit. Szeret fent kukucskálni, araszol jobbra-balra, nagyon résen kell lenni, hogy el tudjam kapni, ha elbotolna.

Tegnap annyira belejött a lépcsőzésbe, hogy a negyedikre is a saját lábán jött fel (a délutáni 2 órás játszóterezés után). Fogtam mindkét kezét, és előttem lépegetett lépcsőfokról-lépcsőfokra. Nem gondoltam, hogy végig feljön 87 lépcsőt, de igen. Sőt, amikor meglátta a bejárati ajtót, fordult is vissza, hogy még lépcsőzhessen, és ki volt akadva, amikor felvettem és bevittem a lakásba:)

Továbbra is nagyon bújós, és sokat szopizza a hüvelykujját. Szeret a közelünkben lenni, de egyedül nem sokáig játszik el, nem szereti, ha én mással vagyok elfoglalva. Ha a konyhában sürgök-forgok, akkor a rácsnál áll és addig sír, amíg ki nem megyek, fel nem veszem:)

Szépen és sokat iszik (persze csak vizet), főleg az IKEA-s pohárból. Vettem már Neki egy másikat, ami hasonló, de táskába is bedobható, nem folyik. Eddig a közterületeken a sport-kupakos üvegekből ivott, de abból még sok melléfolyik. Az IKEA-s poharat úgy veszi be a szájába, mint a cicit, alul a nyelve van, felül a szájpadlása, és úgy szívja:)

Napirendje:
- reggel 7 körül ébred, 8 körül szopiztatom, az a reggelije. Sokáig (10-15 percig) elnyámmog rajta, élvezzük egymás közelségét, Riti addig mesét néz a tv-ben.
- délelőtt játszóterezünk, már kiveszem Őt is a babakocsiból, mászik, vezetgetem vagy csak álldogál mellettem a pad szélébe kapaszkodva.
- 11-fél12 körül felmegyünk, megebédeltetem mindkét lányt. Bojka 2 húsos bébiételt eszik, vagy egyet, és utána egy bébidesszertet. Iszik, pelust cserélek, és leteszem az ágyába. Utána jön a Rita kimosdatása, pisilés, fogmosás és mire beviszem, Bojka általában már alszik. Ha nem, akkor egyszerre alszanak el:)
- 3 körül kelnek. Riti kiszalad hozzám, Bojka meg az ágya sarkában felállva vár rám:)
- uzsira általában egy banánt kap, vagy reszelt almát
- 4 után lemegyünk a játszótérre, ott várjuk apát, és általában csak 6-7 között jövünk föl.
- este legkésőbb 8-kor visszük fürdetni, fogmosás, szopi és leteszem az ágyába.

Élete első évében készült fotói közül kiválogattam a legjobbakat, és készítettem egy videót. Íme:

 

A számszerű paramétereit hagytam a végére:
8690 g és 76 cm (Riti egy kilóval több volt, és 2 centivel magasabb)
fejkörfogat: 45 cm
mellkaskörfogat: 46 cm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése