2012. október 23., kedd

Hosszúhétvége (okt.20-23.)

Szombat délelőtt Pécsváradra mentünk a Leányvásárra. Ott találkoztunk a nagyiékkal.
Szerencsére nem voltak még sokan, az árusok is még csak akkor pakoltak kifele.
Nem vettünk semmit, csak sétáltunk, és D-vitamint gyűjtöttünk (verőfényes napsütés volt, 25 fok).

Ági nagyi vett a Ritának egy alumínium gyűrűt, amin kis esernyő is volt (még aznap letört az esernyő füle). Nagyon élvezte hogy fel és le húzza, de többször emiatt majdnem el is hagyta.

Marci papa Hello Kitty-s felfújható lufit vett az unokáinak. Ez spontán leereszt, viszont fel lehet fújni, mint az úszógumit, ha épp játszani akarnak vele. Az árus néni szerint fürdeni is lehet vele, na ezt szerencsére még nem kellett kipróbálni:)

Ági nagyi jóvoltából mindkét gyerek annyit evett, hogy az ebédből már nem kértek, viszont jó nagyon aludtak:)

Délután családilag lementünk a játszótérre. Gábor készített a lányoknak egy gesztenye-emberkét és egy napocskát. Riti elkérte egy kisfiútól a futóbiciklijét, és gyakorolt. Nagyon várja már a szülinapját, hogy Ő is kapjon sajátot:)


Vasárnap kaotikusan indult. Riti 6-kor úgy jött ki a szobából, hogy felkapcsolta a villanyt. Erre Bori elkezdett sírni. Bementem, hogy visszaaltassam, és megcsapott a szag, amit leginkább "nyilvános wc-szag"-hoz tudnám hasonlítani. Bojka kipisilt és kikakilt a pelusból, olyan lett az összes rajta lévő ruhadarab:( Riti biztos azért kapcsolt villanyt, hogy felhívja a figyelmemet a feladatra: PELENKACSERE!

Mivel ilyen jó korán kelt mindkét gyerek, a misén már nem bírtak magukkal. Riti elvitte a gesztenye-napocskát, hogy a felajánlási körmenet végén bedobja a kosárba, de szegénykém már az evangéliumhoz fölállásnál azt hitte, jön a körmenet, és hangosan hisztizni kezdett, hogy miért nem megyünk már. Nem tudtuk Neki elmagyarázni, hogy még nem tartunk ott, az később lesz. Amit egyszer a fejébe vesz, az úgy van, nem lehet meggyőzni az ellenkezőjéről. Kitől örökölhette ezt?!?! :)
Gábor kiment Vele, de Bojka is ment utánuk (nehogy már nélküle menjen az apja is bárhova). Így mikor már mindannyian kint voltunk, úgy döntöttem, hogy ne szenvedjünk tovább, irány Dombóvár.

Bojka már a Mecsekben elaludt, és csak Dombóvár előtt ébredt fel. Így a délutáni alvás is kivételesen nehézkes volt, ráadásul iszonyú migrén gyötört. Riti is nehezen aludt el (mama is lefeküdt Vele), és hamar felébredt. Bojka meg mellettem aludt el kb. fél órás sírás-nyüglődés után 2 körül.

4 után mama elvitte a két lányt sétálni. Babakocsi nélkül, és csak sötétedés után jöttek haza. Gábor már aggódott, nekem jól esett a nyugi (tv előtt forrócsokiztam).

Sütivel jöttek haza, amiből elsőre kitaláltam, hogy a Bencééknél voltak. Nagy izgalmakon mentek keresztül, ugyanis mivel a csöngetésre senki nem jött ki, viszont a kapu nyitva volt, bementek, és akkor szaladt feléjük két veszettül ugató kutya. Mamában is meghűlt a vér, a lányok is megrémültek. Szerencsére a kutyáknak csak a hangjuk volt nagy, nem támadtak, és a segélykérő kiáltásokra kijöttek a háziak, bemenekítették Őket:)


Hétfőn délelőtt mama főzött és bevásárolt, mi meg családilag elmentünk játszóterezni. Olyan jó nézni, ahogy a Gábor hancúrozik a gyerekekkel. Libikókáztatta őket, majd csúszdáztak, hogy az apjuk a végén felkapta és megpörgette őket a levegőben. Nagy volt a kacagás, nekem meg gyűltek a könnyek a szememben (biztos csak a hormonjaim tombolnak).

Délután a szokott rendben egyszerre egy szobában aludtak a lányok. Az apjukra bíztam a felügyeletüket, én meg elmentem a mamával rendbe tenni a döbröközi és dombóvári családi sírokat.

Riti úgy ébredt, hogy fájlalta a hasát. És ez a "FÁJ A HASAM" kijelentés az egész hétvégére jellemző volt sajnos. Nem tudom mi baja lehet, de néha reggel mondja, aztán a reggeli közben/után, ebéd előtt/közben/után vagy csak úgy az esti mese közben. De se láz, se hasmenés, se hányás nem követi, egyszer csak elmúlik magától. Remélem nem derül ki Nála semmi ételallergia, mert Őt paleósítani elég nehéz lenne!

Délután 4-re volt megbeszélve a találka Éva barátnőmmel és családjával. Kicsit késtünk az uzsi miatt, és Rita nagyon hisztis volt, szintén az uzsi miatt.
Sport szeletet csináltam ugyanis, igazi Portorico rummal (recept ld. életmód-blogom), és Riti egy falat után elkezdte, hogy fáj a torka (gondoltam, hogy égeti az alkohol). Így mentünk el itthonról, de a játszótéren se lett Neki jobb, még a Bujáki cukrászdában elfogyasztott lekváros piskótatekercs se segített. Gábor hazament Vele, hogy én tudjak még egy kis társasági életet élni.
Éva is érdeklődik a paleo iránt, férje fogyni szeretne, a lányai meg sokat fulladnak, gyógyszer-pipát kell használniuk sokszor.

Rita estére egyre rosszabbul lett, így kizárt, hogy az alkoholos süti okozta. Féltem, hogy hánynia kell, mert sírdogálós hangon időnként a torkához kapott, hogy fáj, és a pocakja is. Már oda volt készítve a tál, amitől én gyerekkoromban csak rosszabbul lettem:( Szerencsére Riti még nem köt hozzá negatív emlékeket!

Nem is vacsizott, és ahogy visszagondoltunk, egész nap alig evett valamit.
Leültettük a tv elé, hátha eltereli a figyelmét. A Mézengúz című nagyon aranyos mesét adták 7-től. Végignézte, de nekem is mellette kellett lennem. Amikor elmentem egy kicsit, hogy Bojkát lefektessem, addig sírt, még vissza nem mentem.
Ehhez nem szoktam, szerencsére nem beteges egyik gyerekem se.
Lázmérőnk nem volt, én úgy éreztem, maximum hőemelkedése van, de családi nyomásra beadtam Neki egy Germicid-C kúpot. Gondoltam, ártani nem árt, legalább jobbat alszik tőle.

Hát nem így lett:( Éjjel is fent volt többször, hol a cumiját kellett megkeresni, hol pisilnia kellett, és hajnali fél 5-kor mama áthozta hozzám, hogy föl ne ébressze a Bojkát, mert már nem aludt vissza.


Szóval a keddi napom igen korán indult, fél 5-kor, azaz 4:30-kor!!! Mellettem se aludt vissza, csak ficergett, rugdosott és dumált. 6-tól voltak csak mesék a tv-be, addig csak feküdtünk a sötétben. Én még néha-néha elszundítottam, talán Ő is!

Bojka is ébredt 7 előtt, tiszta taknyosan:( Nem volt nálunk orszi-porszi, minden bolt zárva, így csak zsepivel törölgettük az orrát egész nap:(

Délelőtt anyuskámmal főztem, Bojka 9-11-ig aludt egy grátiszt:)

Még ebéd előtt elmentünk sétálni a Spenglerék felé. Itthon volt a Kata a családjával, és a Gabi is. Megcsodáltuk a kis Angit, és beszélgettünk, amíg haza nem kísértek minket.

Az ebéd finom csirkepörkölt volt (paleósoknak paleós-nokedlivel, a többieknek tarhonyával), majd Riti ment aludni, Bojka jött-ment a lakásban és pakolt (a felügyeletem alatt), mama felvarrta a Riti nadrágjainak a szárait.

3-kor csengettek a kaputelefonon. Váratlanul beállított a Gabi és a Kriszti. Rita is nemsokára felébredt az utcánk végén tartott okt.23-ai ünnepléstől. Jókedvűen ébredt, jött ki, és mondta, hogy "HALLOTTAM VALAMIT". Fel kellett öltöznie és ki kellett mennie az utcára megnézni, hogy honnan jön a zenebona:)

4-kor elindultunk hazafele. Bojka már nagyon fáradt volt, Dombóvár határában már aludt is, és csak Pécsen ébredt a ház előtt.

Gábor itthon is jókat hancúrozott a lányokkal, vettem fel videókat is, de hosszúak, nem rakom föl, a családi archívumot gazdagítják:)

Remélem csendes éjszakánk lesz!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése