2012. november 12., hétfő

Riti 3. születésnapja 3 napig tartott:)

Kezdődött már pénteken az oviban. Vittünk egy szép nagy puncspudingos csokis piskótás tortát, aminek a tetején egy nagy esernyő volt kirakva francia drazséval. Kicsit kioldotta a langyos puding a francia drazsékból a festéket, főleg a kék folyt meg nagyon, de a gyerekeknek az oviban tetszett az ötlet:)

Én vittem reggel a szülinapos nagylányomat a tortával együtt az oviba. Kriszti néni aranyosan fogadta, mondta, hogy már nagyon várták, mert készülnek az ajándékai. Réka és Kata (Rita két legjobb barátnője) rögtön meg is rohamozta a Ritát, és átadták a műveiket (rajzoltak Neki). De Rita szégyenlősködött, elfutott előlük és hozzám bújt:(

Az óvodai köszöntésről készültek fotók, de még nem kaptuk meg őket. Utólag be fogom ide rakni a legjobban sikerültet.

Kriszti nénitől kapott egy bohócot:
Arca nem volt, azt én rajzoltam meg (Rita kérésére).
Nagy becsben van a kis bohóc:)
Sajnos a barátnők műalkotásai nem kerültek haza, így nem tudom őket elrakni az utókornak:(


Szombaton, november 10-én reggel Rita hajnalban ébresztett (5:20-kor). Még nem aludtam ki magam. Mondjuk 3 éve a kórházban se aludtam sokat a születése előtti éjszakán. Nem bántam, örültem a társaságának. Biztos jól ki akarta használni a szülinapjának teljes hosszát:)))
Munkanap volt, de Gábor szabit vett ki, hogy ezt a napot négyesben tölthessük.

Reggel, míg a többiek aludtak, Ritával elmentem busszal a piacra. Nagyon élvezte a forgatagot, a sok zöldséget-gyümölcsöt, még élő halacskákat is láttunk. A pékség illatának nem bírt ellenállni, hiába evett egy szendvicset, mielőtt elindultunk, és hiába ígértem meg Neki, hogy sütök palacsintát reggelire, amikor hazaérünk, kellett venni egy perecet. Boldogan eszegette hazáig:)

Otthon rögtön felköszöntöttük. Megkapta a narancssárga futóbiciklit, amire már nyár óta ácsingózott. Nagyon örült is neki, kipróbálta rögtön a lakásban és még délelőtt elmentünk családosan az 1. biciklitúrára:)
(fotó nem is készült, csak videó, hisz a biciklizés egy folyamat, nem nagyon van értelme állóképet csinálni róla).
Innen rendeltük.




Ebéd után nem aludtak el egy szobában, Riti a mi ágyunkon aludt. Feküdtem mellette, de aludni nem tudtam, izgatott voltam (voltak megint lakásnézőink).

Sajnos rosszul ébredt, így nem érdekelte az sem, hogy keresztapja skype-on köszöntötte.
Ezt rakta fel a fb-ra:

Mire Tánti hívta, már kicsit kommunikatívabb volt. Tánti ezt rakta fel a fb-ra (a kutyusra kell rákattintani), és élőben elénekelte Neki a Boldog szülinapot:)
Képeslapot is adott fel, ami ma érkezett ide, a 3 napos Riti-köszöntés méltó zárásaként:)

Délután, a keresztszülőkkel folytatott skype-olás után kimentünk a plázába. Gábor be akarta fizetni Ritát egy póniciklizésre, de sajnos be voltak zárva a pónik, így maradt a "motorozás" és a "teherautózás". A gyerekek ezt is nagyon élvezték.
Riti választhatott magának egy szelet tortát a Mecsek cukrászdában, de 2 falat után nem kellett Neki, így Gábornak kellett elpusztítania. Rita meglátott egy bácsi kezében fagyit, inkább azt kért. Kapott is a Mekiben egy vaníliás tölcséres McFreeze-t (teljesen egyedül be is falta).

Amíg a nem-paleósok eszegettek, én a Bojkával shoppingoltam:) Kerestem szülinapos dekorációt is, de sehol  nem találtam, így megint csak vízbombákat fújtunk fel, kötöttünk össze és aggattunk fel a nappaliban.

Gyerekek lefekvése után álltam még csak neki a szülinapi tortának. A 2012-es év tortáját paleósítottam Pocak Panna után szabadon. A vaníliás krém nem sűrűsödött be, azzal sokat vacakoltam, de végülis egész jó lett. Gábor segített kisütni a 6 lapot palacsintasütőben (hála érte!)


Vasárnap délután volt a hivatalos családi szülinapi party.
A vasárnapunk is jó korán kezdődött, Riti 5:40-kor átjött. Nem mondhatnám, hogy kialudtam magam, hisz hajnali 1-kor feküdtem csak le (addigra lettem kész mindennel).
De legalább volt időm készíteni egy nagy adag gyümölcssalátát (a szőlőszemeket negyedeltem és magtalanítottam is), amíg Riti meséket nézett a tv-ben. 

Mama jött már 8-kor, együtt reggeliztünk, és mentünk a fél 10-es diákmisére. A gyerekek mint a bolygó hollandi cirkuláltak a templomban, de én már a reggeli műszakban elfáradtam, így a két másik felnőttre bíztam a követésüket.
Mise után apa hazament, felporszívózott gyorsan, mi meg a mamával elkanyarodtunk a Gabi felé. Rita kapott Tőle egy formabedobós játékot. Azt gondoltam, hogy ehhez Rita már túl nagy, de aztán mikor kipróbáltuk, rájöttünk, hogy pont Neki való (sok kis forma van, még a felnőttnek is időbe telik megtalálni a megfelelő lyukhoz tartozót.

Még be kellett szaladnom a Lidl-be is, gondoltam, addig Riti megmutatja a mamájának a parkolóban, milyen szép biciklije van és milyen ügyesen tud menni vele. De sajnos utánunk jöttek valamiért, és Rita már annyira fáradt volt, hogy nem tudott viselkedni. Meglátott egy puszedlit, és ott rögtön meg akarta enni. Semmivel se tudtuk megnyugtatni, egyre jobban behergelte magát, hogy nem engedjük, amit szeretne. Hatalmas hisztit levágott, torka szakadtából üvöltött, a földön fetrengett. Mama nagy nehezen kivitte, én meg fizettem, és mentem utánuk. A kocsiba se akart beszállni, és az sem tetszett Neki, hogy mama levette róla a kabátját. A gyerekülésbe se tudtuk berakni, magán kívül volt. Ilyet még sose csinált nyilvános helyen,nagyon felidegesített engem is, még a fejem is megfájdult:(

Hazaértünk, Gábor lejött érte, és az apja jelenlététől megnyugodott. Ebéd nélkül raktuk le aludni, mert álmosabb volt, mint éhes (egész misén szőlőcukrot eszegetett, és a Gabitól kapott Kinder csokiból is megevett 2 szeletet).

3-ra jöttek a nagyiék. Bojka is felébredt, és kezdődött a szülinapi buli. Rita először a mamától kapott dobozt bontotta ki, de üres volt:( Az ugráló labda felfújva már nem fért el benne. Amikor meglátta a nagy labdát, kiabálva szaladt oda érte:)

A nagyiéktól xilofont kapott. Annak is nagyon örült.

Az ajándékbontás után leültünk az asztalhoz és jött a koccintás, tortás köszöntés, gyertya-fújás.

Az ünnepi asztal a finomságokkal:
Balról jobbra:
torta (szabolcsi almás-máktorta paleósítva), citromos-mákos keksz, paleós kókuszgolyó, szezámos-mákos keksz, gyümölcssaláta. A háttérben a piros dobozban hájas tészta volt, Rita külön kérésére sütöttem.

Amikor már mindenki jóllakott, a nappaliban folytatódott az ünneplés. Megnéztük a Rita első 3 évéről szóló ppt-t. Még finomítok rajta, aztán felrakom majd egy külön bejegyzésbe.
Ha már úgyis össze volt kötve a számítógép a tv-vel, néztünk pár aranyos Rita-videót is. Rita élvezte a legjobban. Volt, amit újra és újra meg akart nézni:)

Készült csoportkép is:
Szép délután volt:)

Fotóalbumra raktam fel egy új albumot: http://riti3eves.jutkaditka.fotoalbum.hu/
A 2012 ősz albumot is aktualizáltam:)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése