2013. szeptember 3., kedd

1. nap a Szent Margit oviban

Rita már izgatottan várta, hogy mehessen az új oviba. Eljött végre a nagy nap, és a vártnál is jobban sikerült:)

Az egész család beautózott a városba, engem és Ritát kiraktak az ovi közelébe, Gábor meg bevitte a két kicsit a munkahelyére mutogatni:)

Rita okosan bemutatkozott az óvónéniknek és a dadus néninek, odaadta az orvosi igazolást, és kezdte felfedezni a csoportszobát, ami egyébként nagyon szép.
Odahozott egy könyvet, hogy nézegessük meg. Keresgélős könyv volt, nem mese volt bele írva, csak kérdések (hol van a katica a képen, milyen állat rajza van a falon, melyik gyerek cipője fűzős, stb.) Hozzánk csapódott egy Zsófi nevű kislány (minden gyerek kapott kitűzőt, amin a nevük és a jelük van). Később Vele játszott reggeliig (póniztak, Noé bárkáztak)

Rita kiáll magáért
Észrevettem, hogy a dadus néni ikeás színes poharakra rajzolja a jeleket. Kezdtem a Ritát felkészíteni, hogy nem biztos, hogy épp rózsaszín pohár jut neki, a lényeg, hogy az esernyőt kell figyelni.
Mondta, hogy jó, aztán a következő pillanatban felpattant, odament az óvónénihez, és mondta Neki, hogy ő rózsaszín poharat szeretne. És rózsaszín poharat kapott. Így történt, hogy Rita elintézte magának, hogy rózsaszín legyen a fogmosós pohara.

Rita az első
Amikor az óvó néni mond valamit, pl. mindenki menjen pisilni, üljetek le a szőnyegre, stb., Rita az első (a wc-n és a szőnyegen is).
A délutáni alvásból is elsőnek ébredt, és az egész napos jutalmáért ő nyomhatta meg a kakast, ami kukorékol, és ezzel szoktak ébreszteni. 

Rita az okos
Reggelihez tej volt (müzli és kifli volt hozzá). Távolabbról figyeltem a történéseket. Rita szépen sorba állt a tényérért és csészéért, és mikor meglátta, hogy tej van, mondta az óvónéninek, hogy Ő nem kér tejet, mert csúnya lesz tőle a keze. Az óvó néni kérdőn nézett rám. Mondtam, hogy ekcéma-szerű kiütések jelennek meg a könyökhajlatában, ha tejet iszik, de nem laktóz-érzékeny, nagy baja nem lesz, ha mégis tejet iszik.
Azért du. az uzsinál kért tejet, nem bírt tovább ellenállni a fehér habos italnak. Amikor mentem érte, épp uzsiztak, és mondta: ANYA, LÁTOD MIT ISZOK? Mire én: és ha viszketni fog a kezed? Erre Ő: MAJD BEKENED! (tényleg kaptunk rá egy szteroidos krémet, 4 este be kellett kenni vele).

Rita az ügyes
Az udvaron voltak 2 kerekű pedálos biciklik, sorba mindegyiket kipróbálta, a felnőttek meg (óvó nénik és anyukák is) álmélkodtak, hogy milyen ügyes.
A homokozó mellett áll egy kisebb diófa, arra az egyik kislány (Kata) felmászott. Rita is megpróbálta, és sikerült is Neki.
http://www.youtube.com/watch?v=zsT_SvnKG1A&feature=youtu.be
Végül egy Réka nevű kislány is csatlakozott hozzájuk. Milyen érdekes az élet, az itteni ovis csoportjába is jár Kata és Réka, ráadásul pont Velük játszott már az első nap (olvasni még nem tud, így nem tudatosan választotta őket).

Az udvaron játszottak, amikor elmentem boltba (cumit kellett vennem a nagylánynak).
Az új cumival persze ott akart aludni. Amikor bementünk az udvarról, már meg volt terítve és ágyazva, persze csak a régi motorosoknak. Odasúgtam a Rita óvónéninek, hogy Rita is itt szeretne aludni, így kirakták Neki is az ágyát.

Ebédjük alatt az öltözőben vártam, beszélgettem egy anyukával, aki 3 lány után szült egy kisfiút (Petike), aki most Rita csoporttársa.
Rita ebéd után ki se jött, nem is keresett, szépen pizsibe öltözött, cumival a szájában végighallgatta a mesét és elaludt.
Hazamentem ebédelni, majd visszabuszoztam érte. Már uzsonnáztak, már csak 5 kislány volt ott. Amikor meglátott, nagyon örült nekem, de rögtön mondta, hogy még kimegy a többiekkel az udvarra.

Örültem, hogy ilyen jól érzi magát, kicsit hagytam még az udvaron fára mászni.

Büszke vagyok az okos, ügyes, szófogadó nagylányomra, aki a Gyertya csoport új tagja.)
Ildikó néni, Anett néni, Rita néni, Ilike dadus is nagyon aranyos, jó kezekben lesz a Rita Náluk!

És most jöjjenek a képek:

öltözőből nyílik a csoportszoba
öltöző
Rita szekrénye
egyen törölközők és bal szélén az esernyős rózsaszín pohár
wc-k
belépve az ajtón
pihe-puha szőnyeg
babasarok (konyha, babák, pónik)
"kincses" ládák
Kata a háttal ülő szőke, Réka a Ritával szemben ülő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése