2014. március 7., péntek

Kazán

Március 1-jén, szombat este elromlott a kazánunk. Mosogatni akartam a szülinapi buli után, és nem melegedett a víz. Kértem Gábort, hogy nézze meg, nem kapcsolta-e ki valamelyik gyerek.
Látta, hogy egy piros lámpa villog rajta. A kézikönyv szerint próbálta elhárítani a hibát, de nem sikerült, így felhívta a Zóka szervízt.

Hétfőn ki is jött egy szerelő, de nem tudta megcsinálni. Elvitte az alaplapot javítani, mert egy új alaplap 120 ezer Ft körül lett volna.

Csütörtökön hozta a megszerelt alkatrészt, egy relé égett ki rajta, azt kicserélték.
Visszarakta a helyére, de úgy se ment a kazán, a ventilátor is elromlott, valószínűleg a kiégett relé rontotta el a ventilátort, így a kettő hiba összefügg.

Új ventilátort csak jövő hétre tudtak volna rendelni (25 ezerért), de szerencsénkre volt egy 3 hetet használt kazánjuk, amiből kivették a ventilátort, és 20 + munkadíjért másnapra ígérték.

Ma egy másik szerelő jött, hozta az alkatrészt, berakta, 5 perc alatt elkészült, működött és végre újra folyt a meleg víz a csapból.
Fizettem újabb 27 ezer Ft-ot, és amint elment a szerelő, megmostam a hajam:)

Reméljük most egy darabig örökös, és kiszolgálja még azt a rövid időt, amíg itt lakunk ebben a lakásban:)

És a lakás dicsérete: 1 hét alatt nem ment a hőmérséklet 19 fok alá. Végig 20-20,5 fok volt, utolsó nap reggelén ment le 19,5-re.
Pedig még a nap se sütött a héten, viszont nem volt hideg kint sem (5-10 fok).

Gyerekek élvezték a babakádban locsizva fürdést, nekem se okozott nagy gondot a kádban lavórból mosakodás, de Gábornak kicsit körülményes volt.

A mosogatáshoz is vízforralóban melegítettünk vizet, és végre én is álló vízben mosogattam, hisz máshogy nem lehetett.
Ez alatt az egy hét alatt spóroltunk vizet, az biztos.

A lakást melegítette még a sütés és főzés. A sütő ajtaját kinyitottam, amikor megsült benne a kenyér, így a lakást melegítve hűlt ki.

Okosan szellőztettünk, így tudtuk megőrizni a 20 fokot.

Sokat tanultunk az esetből, spórolási lehetőségeket, és azt, hogy egyáltalán nem olyan természetes, hogy melegzíz folyik a csapból. Most egy darabig értékelni fogjuk:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése