2017. november 17., péntek

Iskola-dilemma

Szent Mór vs. Szent Margit

Kezdődik azzal, hogy nem vagyok maradéktalanul elégedett Rita tanítónénijeivel. Tapasztaltam/láttam sok olyan dolgot, ami nem tetszett. Most ezt nem részletezem, de felmerült bennem már tavasszal az osztályváltás, és ősszel már az iskolaváltás is.

Bori szeptemberben megy iskolába, Nála is felmerült a Szent Mór, mint lehetőség.

A héten kedden voltam nyílt napon a Mórban, és elbizonytalanodtam. Rájöttem, hogy semmi se tökéletes, hogy nem tudhatjuk előre, hogy a tanító néni, aki a nyílt napon mosolygós és barátságos, milyen lesz a szürke hétköznapokon.

Az tetszett a Szent Mórban, hogy van művészeti képzés. Ritának a képzőművészet feküdne (agyagozás, nemezelés, rajz és mindenféle kézműveskedés), Borinak meg a zenei tagozat lenne jobb.
Az is nagyon tetszett, hogy nem úgy veszik fel a gyereket, hogy az anyja beadja a jelentkezési lapot és kész, hanem a gyerekkel együtt kell menni, és van egy rövid ismerkedés/beszélgetés is a gyerekkel. A szülő jelenlétében, de mégis lesz benyomásuk a leendő elsősről, nem csak papíron folyik a bürokrácia.

Az egyik leendő tanító néni (Eszter néni) nyelvtan óráján volt lehetőségem részt venni, és feltűnt, hogy nagyon pörgős, én alig bírtam követni (a szófajokat ismételték). Volt egy ismerős kisfiú az osztályba, emlékeztem, hogy az anyuka régebben nagyon dicsérte az Eszter nénit (a napközis párja, Laci bácsi az életben is párja). Rákérdeztem újra, és már nem ajánlotta szívből. Azt mondta, hogy valóban nagyon pörgős, gyors észjárású nő, sokan lemaradnak, nem bírják követni, és emiatt fejlesztésre járnak többen az osztályból. Pár gyereket meg is buktatott.
Ráadásul csak az átlagos gyerekekkel találja meg jól a hangot, az átlagtól eltérőekkel nem tud mit kezdeni. Hát ezek nem túl jó hírek, főleg, hogy a Borikáról van szó, aki enyhén szólva is LASSÚ.

A másik osztály tanítónénije szimpi volt így elsőre, sokat dicsérte a gyerekeket, rossz válasz esetén se reagált rosszul, és elég türelmes is volt, sokkal lassabb volt a tempó a környezet órán, amit tartott. Egy véleményt hallottam róla, és az negatív (konkrétum nincs, csak nem ajánlják).
Az Ő osztályában nem volt ismerős egyik gyerek se, így nem is tudok jobban utána kérdezni.

Ezzel szemben a Szent Margitban az egyik leendő elsős tanító néniről azt hallottam, hogy szuper, nekem is annak tűnik így ránézésre, de Ritának Ő tartja a néptánc-tesit, és azt mondta, hogy mindig azzal fenyegetőzik, mikor a fiúk rosszalkodnak, hogy beír az ellenőrzőjükbe (elég gáz, hogy nem tud mással rendet tartani, csak üres fenyegetéssel).

A másik osztályba férfi lesz a délelőttös tanító, és Virág néni lesz a napközis, aki jelenleg a 2/a napközise (nem tudom miért bontják meg Őket). A férfiről csak jót hallottam (eddig napközis volt), ha fiam lenne, nem is gondolkodnék, de Borika olyan bújós, nem tudom mit kezdene egy férfi tanárral. Virág néni nekem furcsa, kicsit karót nyelt és hallottam már a gyerekekkel ingerülten beszélni.

A Szent Margitba jövő hét csütörtökön lesz a nyílt nap, természetesen oda is elmegyek.

Persze én se vagyok tökéletes szülő, nagyon nem, de azért a legjobban akarom a gyerekeimnek! Többet vannak az iskolába minden nap, mint amennyit velem.

Azt kívánom, bárcsak egy kis faluba laknánk, ahol egy iskola van és egy osztály. Akkor nem lenne dilemma:) Itt viszont a bőség zavara van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése