2012. december 9., vasárnap

Cumi helyzet

Ritit próbáljuk leszoktatni a cumiról.
A Mikulás jó alkalomnak látszott, már előtte mondogattuk Neki, hogy az ajándékokért és sok-sok csokiért cserébe adja oda a cumiját a Mikulásnak.
7-én (pénteken) reggel oda is rakta az ablakpárkányra, hogy a Mikulás elviheti, Ő már nagylány, nem kell neki cumi az alváshoz se.
A "Mikulás" bizony el is vitte:)))

Aznap este nehezen aludt el, sokáig sírdogált a cumija után. Apja nagyon meg is sajnálta, amikor panaszos hangon azt kérdezte Tőle: "MIKOJ JÖN EJJE MEGINT A MIKULÁS?"
Éjjel is felébredt 2-kor, és kereste a cumit. Átjött hozzánk is, voltunk pisilni, végül apja visszavitte az ágyába, és kis sírdogálás után 3-kor visszaaludt.

A szombat délutáni alvás is nehezen ment (mama feküdt le mellé a mi ágyunkra, és türelmesen kivárta, amíg elalszik a fáradtságtól (egész addig azt mondogatta, hogy "CUMI, CUMI"). És csak 1 órát aludt, és szintén sírva ébredt, a cumit hiányolta:(

Szombat este is nehezen aludt el, viszont átaludta az éjszakát egyetlen hang nélkül, és reggel "csak" 6-kor kelt:) Akkor is kereste a cumit, de elkezdtük a napi rutint, az adventi kalendáriumból is kivehette az aznapi csokit, így felvidult:)

Vasárnap délután én aludtam Vele. Izgett-mozgott, vagy 1 órán keresztül altatgattam (kértem, hogy ne ficeregjen, ne beszéljen, maradjon csendben és nyugton, hogy legalább én tudjak aludni). Végül fél 2-kor elaludt, és aludt 1,5 órát.

Este először csendben volt. Már mondtam is a Gábornak, hogy milyen ügyes, már nem is hiányolja a cumit, de aztán rákezdett. Mondhattunk akár mit, csak bőgött, hogy "CUMI, CUMI". Fél 10-kor már nem bírtam tovább, odaadtam Neki a cumit, és azonnal el is hallgatott és elaludt.

Marad a cumi, és marad a piros bohócszáj:(

Ja, és mindennek a tetejébe a hétvégén kétszer is bepisilt. Mindkétszer itthon, és a második alkalommal nem csak az eleje csúszott be a bugyiba, hanem a hólyagja teljes tartalmát maga alá engedte a fürdőszobában:( Aztán még Neki állt feljebb: "EZ A PISI LEHETETLEN!"

A vasárnap éjszaka cumival se volt könnyebb, sokat ébredt és kereste a cumit.
Azt találtam ki, hogy amikor már elaludt és kiesett szájából a cumi, kiveszem az ágyából, hátha éjjel nem fogja keresni. Hát, nem így lett. Éjfélkor, épp mikor lefeküdtem, kiabált, hogy "ANYA, ANYA". Odaadtam Neki a cumit és vissza is aludt. Gábort kértem, hogy mielőtt lefekszik, megint nézzen be rá, és ha nincs a szájába, tegye a komód szélére.
Fél 5-kor megint sírva hívott. Kerestem a cumit az ágyába, a hálózsákjában, a földön és a Bori komódján, de sehol nem találtam. Fel kellett ébresztenem a Gábort, hogy megmondja, Ő rakta-e el, és ha igen, hova. A másik komódon volt (mert azt nem mondtam Neki, hogy melyikre tegye, és Ő a másikra gondolt, én meg félálomban nem gondoltam erre a lehetőségre).
Hát kell ez nekem? Neeeeeem!
Ezennel megállapítom, hogy Rita még nem elég nagylány ahhoz, hogy cumi nélkül aludjon, és visszaállítom a régi cumi-rendet (alváskor megkapja kendővel, és akkor éjszaka is megtalálja egyedül)!

Délután kérdeztem a Ritát, hogy cumival aludt-e. Azt felelte, hogy nem találták a cumit, így nem is tudott aludni. Nem tudom igazat mond-e, vagy csak kitalálta, mert az óvónéni nem mondta, hogy gond lett volna. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése