2012. december 26., szerda

Karácsony

December 24-én délelőtt elmentem a gyerekekkel Jézuskaváró délelőttre a Szivárvány Gyerekházba, hogy apa nyugodtan ki tudjon takarítani. Volt egy aranyos bábelőadás a téli erdőről, szerepelt egy Mikulás is, aki ajándékokat hozott a báboknak, de Jézusról és a karácsonyról szó se esett. Ez persze csak engem zavart. A gyerekek nagyon élvezték, én meg nagyon büszke voltam rájuk:)
Riti az első sorból ülve nézte végig a 45 perces előadást, egyszer se kellett rászólnom. Bojka is ott kezdte a nővérkéje mellett, de már a kezdő zenénél megijedt (szélfújást imitáló hangos hangeffektek voltak a félhomályos teremben), és inkább odajött hozzám. Ezt én egy cseppet se bántam, az ölembe simulva nézte az előadást, a vicces részeknél hátrahajtotta a fejét és rámvigyorgott:)

Az előadás után egy bácsi szaloncukrot osztogatott. Repeta is volt, Riti persze szaladt. Hogy, hogy nem, Rita egy gömbnyalókával tért vissza a repetaosztásból. Mondtam Neki, hogy én ennek nem örülök. Kérte, hogy bontsam ki neki, de mondtam, hogy én a nyalókát nem támogatom, mert még jobban megfájdul tőle a foga (pár napja mondogatja hideg ételnél, hogy fáj az egyik foga).
Erre visszaszaladt, és hozott helyette inkább egy szaloncukrot:) Az én okos nagylányom!

Ebéd után Rita nem nagyon akart aludni. Egyszer bementem Hozzá, mert dumált, és akkor panaszosan mondta:
"Nem tudok aludni, mert hallom, hogy csörög a telefon, hallom, hogy telefonálsz, hallom, hogy szól a zene (alattunk bömböltették), hallom, hogy kalapálnak, hallom, hogy a Borika horkol. Ezeket mind hallom!" Annyira édes volt, megzabáltam:)

Végül jó nagyot aludtak, az angyalkáknak volt idejük feldíszíteni a fát és alárakni a sok-sok ajándékot.
Mama is megérkezett.

Riti kicsit sírósan ébredt, de amint teljesen felébredt, rájött, hogy ünnep van, csini ruhát húzhat és ajándékokat kap, rögtön felvidult:)

Borit úgy ébresztettük, emiatt kicsit anyás volt, de a karácsonyfa látványa Őt is elvarázsolta és elbűvölte.

Gábor videózta, ahogy kijöttek a szobából és meglátták a karácsonyfát:)
 Egy kép a két csini kislányról:
Énekeltünk Mennyből az angyalt, imádkoztunk egy Miatyánkot, boldog karácsonyt kívánunk egymásnak, és jöhetett az ajándék bontogatás.
Riti nagyon élvezte a csomagolóanyagok letépését:) Kitaláltuk, melyik ajándékot kinek hozták az angyalok.

A gyerekek kaptak kifestőket, színes ceruzát, zsírkrétát, nyomdázó készletet, orvosi táskát, Anna, Peti és Gergő mesekönyvet, foszforeszkáló csillagokat a gyerekszoba falára, fürdős-játékot (habtapisat), fakirakót, fa öltöztethető babát és Micimackós lepkefújó-elkapó játékot, amihez nem volt elem, így nem tudtak vele játszani.

A gyerekeket nagyon izgatták a díszek:


Riti-vigyorgás
családi csoportkép
 Hagyományos menü volt, mint minden Szenteste (Cser-vendéglős vegyes halászlé. Gesztenyelisztből készítettem bele gyufatésztát és persze beigli):
jobbra a paleós, a többi hagyományos
Vacsi után folytatódott a játék.
Bori kedvenc tevékenységének is hódolt: mesekönyvet nézegetett:
Riti mindenkit megvizsgált (nekem piros volt a fülem, ezért kaptam egy nagy szurit a hasamba).
Ki kellett olvasni Neki az új Anna, Peti és Gergő könyvet (240 oldal)
  és az óvodai foglalkoztató füzetbe is minden matrica-ragasztós feladatot megcsinált:)
Mama hazament 7-kor, még Dombóváron is sok dolga volt.
8 után megfürdettük a csajokat, de nem akartak még aludni, én meg nem akartam hallgatni, hogy sírnak az ágyukba, így még pizsiben is játszhattak egy órácskát:)
1/4 10-kor volt takarodó, hamar el is aludtak:)

Karácsony 1. napján Máriagyűdre mentünk a Nagyiékhoz.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése