2012. május 31., csütörtök

1. szülői értekezletem

Hát ez is eljött ... elsőszülöttem szeptembertől oviba megy. Tegnap volt az első szülői értekezlet, ami nekem életem első szülői értekezlete is volt egyben:) Izgatottan vártam, és jól éreztem magam abban az egy órában, amit a leendő kiscsoportosok termében töltöttünk (igaz, a törpe széken üléstől igencsak elgémberedtem, nehéz volt a felállás:))) )

Először az intézményvezető asszony (Vali) beszélt nagy általánosságban a tudnivalókról, majd átadta a szót az egyik óvónéninek (Ábelné Erika). Ő nekem nagyon szimpatikus volt, biztosan a Rita is szeretni fogja.
A másik óvónénit Krisztinek hívják, és így első látásra nem volt annyira szimpatikus (de ismerős róla is jókat mesélt, nem lesz vele gond).

23-an lesznek a kiscsoportosok (11-en voltunk a szülőin), de nem kezd mindenki szeptemberben.
Első nap az óvodában: 2012. szeptember 3.Orvosi igazolást kell hozni arról, hogy egészséges. A beszoktatás max.egy hétig tart, és fokozatosság jellemzi (a gyerek ütemében).
Reggel 7-től du. 5-ig van nyitva.
Étkezések: tízórai fél 9 körül, ebéd fél 1 körül, uzsonna fél 4 körül. Egy napra az étkezési díj 362 Ft.
A kajáról az óvónénik nem túl lelkesen úgy nyilatkoztak, hogy ehető:(
Gyümölcs-nap: a héten egy nap kell vinni 1 kiló gyümölcsöt, azt osztják be a hétre.

Parkolási engedély igényelhető (gyerekenként 1 autóra), 1200 Ft/év, ami alkalmanként fél órás ott parkolást enged meg. Igényeltem, hogy ne kelljen a Gábornak a Ritával minden nap kétszer végigsétálni a főút mellett.

És a végére a legfontosabb: JEL Esernyő jelet választottam a Ritának:) Nálam volt először a lista, sokat filóztam. A tervezett virág nem volt (Emma jele is az, minden ruhájába bele van rajzolva, csak az egyszerűség kedvéért választottam volna), csak tulipán, és volt létra is (a másik terv, de csak mert egyszerű lerajzolni), viszont nem tetszett, mert olyan kriszk-kraszk, nem akartam, hogy 4 évig mindenre ezt kelljen rajzolnia. Szóval elsőre nem tudtam dönteni. Tovább adtam a papírt, és gondoltam, jó lesz, ami megmarad.
Visszafele még volt pár jel, a létra is megvolt, de még mindig nem tetszett. Ahogy nézegettem a szabadon maradt jeleket, és arra gondoltam, melyik illene Ritához, megláttam az esernyőt! Bevillant, hogy Riti mennyire esernyő-mániás, és gyorsan odaírtam a jel mellé a nevét:) Nagyon boldog voltam, és már láttam az arcát, mennyire fog örülni neki Ő is:)

Lista a szükséges dolgokról:
  • ágynemű: lepedő, paplan, párna, huzattal, amit 3 hetente haza kell hozni mosni (mindenbe JEL
  • pizsama
  • benti cipő (könnyen felhúzható)
  • törölköző (akasztóval), fogkefe, fogkrém, pohár - JEL
  • óvodai zsák (szatyor-féle, elöl zsebekkel)
  • váltóruha (bugyi, zokni, póló, nadrág)
Első nap kell még vinni egy csomag papírzsepit, egy csomag szalvétát, egy wc-papír gurigát, egy doboz gyúrmát, zsírkrétát, színesceruzát. Amikor ezek elfogynak, akkor már a csoportpénzből fognak venni (csoportpénz 300 Ft/hó).
Lesz majd egy alapítvány, amire 2013 januárjától lehet 1%-ot utalni (Vidám napokért alapítvány).

Különórák (októbertől kezdődnek):
  • angol (heti 1-szer, 1800 Ft/hó)
  • néptánc (heti 1-szer, 200 Ft/hó)
  • úszás (nagycsoportosoknak 1,5 hónapos úszótanfolyam)
  • hittan sajnos nincs, vagyis nem volt eddig, de felmérik az igényt, és ha jelentkeznek rá, és találnak hitoktatót, megoldható.
Szülinapokat köszöntenek, anyuka viszi a tortát és a házi sütiket (receptekkel).

Megünneplik még a Mikulást, Karácsonyt, Farsangot (ez nyílt ünnep, szülők-testvérek is jöhetnek), Húsvétot, Anyák napját, és van évzáró.
Ezeken a fix programokon kívül évente 2-szer mennek kirándulni (az egész óvoda), tegnap voltak a Rácz tanyán.
Vannak kézműves délutánok, teadélutánok, ahova a szülők is jöhetnek.
Sokat kézműveskednek, a nagycsoportosokkal mézeskalácsot sütnek, nemezelnek, piacra mennek vásárolni, stb.

Annyira el tudtam képzelni itt a Ritát, remélem jól fogja magát érezni ebben a barátságos környezetben.

Egyetlen negatívum, ami helyi adottság: a főút közelsége. A csoportszobába nagyon behallatszik az autók zaja, nem is tudom hogy fog Rita aludni ekkora zajban és világosságban (csak sötétítő függöny van, és Riti redőnnyel sötétített szobában szokott aludni, tök sötétben).

Jó hír még, hogy lehet vinni cumit alváshoz, és csak alváskor adják oda Neki, nem keveredik más gyerekek cumijával. Legalább ezen nem kell görcsölni a nyáron, elég, ha teljesen szobatisztává sikerül válnia).


1 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Nagy örömmel olvastam a beszámolót! Én is látom lelki szemeimmel a vidám kis óvodást.

    VálaszTörlés