2012. május 12., szombat

Életem 1. zarándoklata - írta Pólya Borbála

A családi hagyomány szerint, még egy éves korom előtt, részt vettem életem első zarándoklatán. Amikor Rita még Bojka volt, apa Őt is elvitte, egészen Szalántáig.
Mint második gyereknek, nekem már komfortosabb utam volt, ugyanis Riti még MT-ban csücsült, nekem már vettek egy méreg drága, de nagyon kényelmes Manduca csatos hordozót:)

Itt anya elvégzi az utolsó simításokat, hogy mindkettőnknek kényelmes legyen az út:





A fotós néninek nagyon tetszettem:



 Apa hátán kezdtem az utat, szundiztam is egy jót, de nem vagyok én szokva a több órán keresztül lógáshoz, így ébredésem után nyüglődni kezdtem. Apa szerencsére értette a célzást, és előre vett. Jól összeizzadtunk, viszont így legalább a buksim közel volt a szájához, és kaptam egy csomó cuppanósat:)

Apa kicsit elszúrta, és csak akkor szólt telefonon anyának, hogy indulhat értem, amikor már megérkeztünk az 1. pihenőpontra, a pogányi tóhoz.
Anya szerencsére gondolt rá, hogy össze fogunk izzadni, és pakolt nekem váltó-ruhát, viszont apáról megfeledkezett (pedig az Ő pólója is csupa víz volt), remélem nem fog megfázni (talán nem, hisz 30 fokot mutattak a hőmérők).

Hazafele jövet még megálltunk egy nagyon klassz játszótéren, ahol engem babakocsistul leparkoltak egy nagy fa árnyékába, Ritit meg hagyták szaladgálni a süppedős apró kavicsos játszótéren. Nagyon jól elvoltam, elégedettségemben még kurjantgattam is nagyokat:)

Majdnem dél volt, mire hazaértünk. Anya a kocsiban csodálkozva mondogatta, hogy egy hős vagyok, hisz 7 óra óta nem ettem és nem ittam semmit, mégsem méltatlankodtam. Na kérem, a zarándoklat nem wellness, sok lemondással jár:)

Ebédre kaptam két üveg bébiételt, és utána ittam is egy kupicával (na nem pálinkát, hanem vizet, de nagyon mókás volt, ahogy anya fecskendővel spriccelte a számba:) Nyeltem is ügyesen, tetszett az itatás módja, és a víz is igen jól esett porzó torkomnak)

Mivel apán aludtam egy extrát, ebéd után eszem ágában se volt alvásra pazarolni a drága időmet. Amíg Rita aludt, legalább büntetlenül garázdálkodhattam a nappaliban:)

Fél 3 körül azon kaptam magam, hogy felállva, anya lábainak támaszkodva csukódnak le a szemeim:) Anya felvett, és a mellkasán aludtam egy jó kis összeizzadósat:) 3-kor Riti puszilgatására ébredtem. Kinyitottam a szemeimet, és a következő pillanatban már a távirányító megszerzésére tettem kísérletet (persze anya gyorsabb volt).

4-kor kezdődött Máriagyűdön a zarándoklatot lezáró mise. Ha már az elején ott voltam, a végét se hagyhattam ki. Ezer fok volt az autóban (a légkondi sajnos nem működik), de ennyi kényelmetlenség még simán belefért a mai zarándok-napomba:) Szerencsére azért anya megkínált egy cicivel még mise előtt, így az egész szertartást szépen csöndben végigültem. Rita szaladgált helyettem is, a nagyszüleire időnként a szívbajt hozva:)

A nagyiék udvarában ért egy nagyon traumatikus élmény, nem is tudom hogyan meséljem el. Egy Mojzsi névre hallgató szőrös, szaladó hordó kerülgette a babakocsimat. Egy kivételével mindig sikerült elhúznom előle kezem-lábam, de egy alkalommal hozzám ért azzal a nedves nyelvével. Annyira megijedtem, hogy kétségbeesetten szülői segítségért kiáltottam. Elkergették a nyálas-foltos "vérszomjas" fenevadat, anya fertőtlenítővel megtörölte a kezemet, apa meg tiszta vízzel lemosta, hogy ne legyen keserű, mert persze pont a szopizós kezemmel történt a sajnálatos eset:(

Szépen türelmesen megvártam, amíg nagyiék is hazaértek, és csendben vettem tudomásul, hogy sem a gyümölcssalátából, sem a pörkölt mandulából nem kaptam (hiába tátogattam bőszen).

Hazafele az autóban azért hangot adtam éhségemnek-fáradtságomnak-melegem levésemnek. Anya mellettem ült, próbált szórakoztatni, elterelni a figyelmemet inkomfort-érzetemről. Sikerült is neki, Pogánytól csendben eljátszottam a Tőle kapott Vuk matricával.

Mindenki szerencséjére a lakásba érkezésünk után 5 percen belül már kanalazta anya a finom langyos Sinlac-ot a számba. Nagyon éhes voltam, Riti hiába ácsingózott a maradékom után:)

Izgalmas napom volt, és végre megmutathattam a szüleimnek a mérhetetlen nagy önuralmamat:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése