2013. október 15., kedd

Riti is diétán

Amikor már hetek óta fájt a fejem, valaki a fb-on ajánlotta, hogy csináltassak étel-allergia vizsgálatot.
De mire oda kerültem, már nem fájt a fejem, viszont Riti kezén újra és újra felbukkanó ekcéma zavart.
Elvittem magammal, és gondoltam, ha engedi, akkor Őt vizsgáltatom meg (vérből nézik), ha nem engedi, hogy megszúrják, akkor magamat.
Szerencsére engedte, sőt, annyira jól viselte (még csak fel sem szisszent), hogy az asszisztens néni is megdicsérte, és mondta, hogy ilyen ügyesen még egyik gyerek se viselkedett nála.

Lefertőtlenítették a bal kezén a gyűrűs ujja ujjbegyét, egy kis tűvel megbökték, kinyomtak egy kis vért, egy vékony kapilláris gumicsövet odaraktak, és abba "belemászott" a vér.

Ma voltunk az eredményért, kijött, amire gyanakodtunk: TEJ, és még egy, amin meglepődtem: TOJÁS.
Azt javasolta a doktornő, hogy ezt a kettőt teljesen zárjuk ki a gyerek étrendjéből, és fél év múlva csináltassunk egy kontrollt.
2 hét-1 hónap múlva kell már tapasztalni, hogy elmúlt az ekcémája.

Csütörtökön megyek a gyerekorvoshoz, és íratok vele igazolást, hogy a gyerek étel-allergiás, és remélem az oviban tudnak neki adni tej- és tojás mentes ételt, mert ha nem, akkor itthonról kell vinnie.

Utána olvastam az interneten, fél év-1 év tejmentes diéta megszüntetheti az allergiát, és 5 éves korára kinőheti a tojás allergiát.
Mert tej nélkül még el tudom képzelni az életet (paleó ugyebár), na de tojás nélkül!!!
Új kihívás, hogy tojás nélkül süssek-főzzek a családnak, legalábbis hétvégén, amikor Riti is itthon eszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése