2013. június 23., vasárnap

Dombóvári élménybeszámoló

A dombóvári heteink soha nem unalmasak, itt mindig történik valami említésre méltó.

Hétfőn reggel elmentem 3 gyerekkel a játszóházba, délután Bojka egyre nyűgösebb és anyásabb lett, este 39,2 volt a láza, Mama szaladhatott a gyógyszertárba Algoflex baby szirupért (nem készültem betegségre).

Kedden Terka életében először hátról hasra fordult (videó egy külön bejegyzésben).
Dombóváron mindegyik gyerek produkált valami újat (Bojka is itt fordult meg először, és az első foga is itt jött ki).

Délutáni alvás helyett Bojka fel akart mászni az emeletes ágy tetejére, de nem a létrán, hanem a fejrészénél, és beszorult a térde a leesésgátló lécek közé. Mamával alig bírtuk kiszabadítani.

A délutáni papás játszóterezés szökőkútban-fürdéssel zárult. Rita addig bohóckodott mellette, hogy fejjel beleesett a méteres vízbe és el is merült. Papa ki akarta húzni, de mélyre kellett hajolni, elvesztette az egyensúlyát, és Ő is belefordult a vízbe. A vízből kiadta nekem az ázott Ritát, aki szerencsére nem nyelt vizet, csak nagyon megijedt, és sokáig sírt a karjaimban. Én is sokáig remegtem, annyira megijedtem. De utána már csak nevetni tudtunk a dolgon, annyira vicces volt a szitu (városközpontban Apám csavarja ki az anyagzsepijéből a vizet, én is csurom vizesen ülök a padon a zokogó Ritával az ölemben, és Bojka is sírt mellettünk, gondolom Ő is megijedt, és megint lázas is volt:(
Hazajöttünk, letusoltunk, hajat mostunk mind a hárman, és Bojka a fincsi lázcsillapító szirup után el is aludt (39 fok volt megint a láza).

Szerdán reggel is melegnek éreztem Bojkát, nagyon nyűgös és anyás is volt, így a játszóház helyett a gyerekorvoshoz mentünk. Bojkának vírusos torokgyulladása van. :( Gyógyszer nem kell rá, csak láz esetén lázcsillapító, és sok-sok folyadék.

Rita nem aludt délután. 1 órán át derekasan próbálkozott (csöndben feküdt az ágyában), de nem sikerült neki. Melege is lehetett és a szúnyogcsípései is viszkettek, jártam be Hozzá kenegetni.Végül 2-kor megszántam, és kihoztam.
Ennek ellenére nem volt nyűgös délután, nem látszott rajta, hogy kihagyta az alvást. :)
Pancsiztak a medencében, aztán jött a Marcsi. A gyerekek jól elvoltak Vele, Rita folyamatosan dumált, énekelt, halandzsázott is, fel akarta magára hívni a figyelmet. És az esti imánál azt mondta, hogy az volt a legjobb ma, hogy jött a Marcsi. :)
Hal volt vacsira (Mama egy szép nagy pontyot kapott az igazgató úrtól, azt szeletelte fel, sózta és zsírban sütötte ki). Nagyon fincsi volt, meg is fogadtuk, hogy nyáron többször fogunk ilyet enni (persze csak a Gábris nélküli heteken).

Este gond nélkül lefektettem a lányokat, bár Bojka még nem aludt, amikor Ritát vittem.
Szenzációs, hogy a 3 lány tud egy szobában aludni! Nem gondoltam, hogy ez ilyen simán működni fog! Este 9-től legkésőbb mind alszik, és reggel 6 és 7 között ébrednek (Terka közben egyszer szopizik éjszaka).

Csütörtökön reggel Rita már 7-kor menni akart a játszótérre, végül sikerült rábeszélnem, hogy előbb reggelizzünk, 8-kor szoptattam a Terkát, és utána indultunk a játszótérre.
A víztorony mellettire mentünk, az árnyékos, de így is jó meleg volt. Más gyerek nem volt, így mindenfélét ki kellett találnom, hogy ne unatkozzanak a lányok, amíg Terka aludt egy jót a babakocsiban. A padon ülve az úton elsuhanó autókat néztük, Rita mondta a színüket, Bojka meg ha busz jött, felkiáltott: BUSZ!

Bementünk a Mamához is egy kicsit a bíróságra, hogy a munkatársai személyesen is megcsodálhassák a lányokat (a Fb-on folyamatosan követik életünk napjait).
Terka minden fölé hajló mosolygós arcra visszavigyorgott, levett mindenkit a lábáról.

Együtt főztem ebédet a lányokkal. Cukkini krémleves volt és sárgarépa chips oldalassal. Rita segített: adogatta a répát, nyomta az aprító gombját, bekapcsolta a turmixgépet, hogy krémes legyen a leves. Nagyon élvezi, hogy segíthet, csak ki ne neveljem belőle (3 kicsi mellett nem mindig érek rá kivárni, hogy próbálkozzon).

Volt nagy alvás ebéd után, aztán 3-ra Ritával mentünk a Saci nénihez. Levágta jó rövidre Rita haját, és mivel volt még ideje a következő vendégig, levágattam Vele az enyémet is. Izgalmas volt, mert közben a Ritát is kordában kellett tartanom, aki addigra kellőképp feloldódott az új környezetben és rosszalkodott: 2-szer eldőlt a rattan-fotellel, díszkavicsokkal játszott, ami sokszor szétszóródott, koppant a járólapon, egyszer közölte, hogy kakilnia kell, majd eltűnőset játszott (függöny mögé bújt és el kellett játszanunk, hogy eltűnt).
Szerencsére a Saci néni jól bírta a dolgot, rugalmas és szereti a gyerekeket.

Délután még locsiztak egy nagyot a medencében (vettem föl videót is), és kint vacsiztunk megint az udvaron. :)

Este a lányok kaszinóztak egy kicsit fektetés után, Bojka felmászott Rita mellé az emeletes ágyra és ovis füzeteket nézegettek, beszélgettek. Párszor be kellett mennem és Borit a helyére küldeni, de 9-re így is aludtak. :)

Pénteken reggel Péter papa hozott a hegyről egy vödör meggyet és egész délelőtt játszóterezett velünk. Terka elég nyügi volt, csak a kezemben volt csöndben, a babakocsiban sírt, nehezen aludt el.

Az utcán találkoztam az egyik gimis-osztálytársammal, aki azzal fogadott, hogy elvesztette a fogadást. Az ablakból látott egy ismerősével, és az az ismerőse mondta, hogy én a Varga Judit vagyok. Nem hitte el, lejött megnézni, és tényleg én voltam, csak sovány kiadásban. :) Megdicsért, hogy mennyit fogytam. :)

Ebédre mákos paleós-tésztát főztem. Csodák-csodája, Ritinek nagyon ízlett, viszont Bojka bele se szagolt. Szerencséjére volt sült kolbász is, na az bezzeg csúszott. :)

A játszótérről hazaérve mindannyian letusoltunk, Terkát is megfürdettem, és ebéd után tisztán aludtunk egy jót!

Bojka már nem AKKÁnak hívja Terkát, hanem TEJKÁnak. :(

Délután jött végre APA! Amikor felhívott, hogy indul, azt mondta a Rita: "Már nem hiányzik apa!" Kérdeztem hogyhogy, mire Ő: "Mert már jön!"

6-ra mentem fogorvoshoz, megint nem talált lyukas fogat, mint ahogy tavaly se:) Leszedte a fogkövet és kipolírozta a fogaimat.

Játszótereztünk egy nagyot, jó későn értünk haza, a gyerekek már KO-k voltak. Kint vacsiztunk a teraszon, de Rita folyamatosan hisztizett. Hol azért, mert párna volt a feneke alatt, hol azért, mert félig kicsúszott, hol meg azért, mert kivettük. Meguntam, elvittem fürdetni és lefektettem. Éhes nem lehetett, mert Gáborral ettek egy sütit a játszótér melletti cukrászdában.
Sírdogált az ágyban és Apát hívta. Gábor kihozta és leült Vele egy műanyag székre, aminek az egyik lába nem a térkövezett részen volt, hanem a levegőben lógott. Bedőltek a rózsák közé és kettétört a szék is. :( Az ijedtségen kívül más bajuk nem történt szerencsére. :)

Szombaton hajnalban Mama elment a Balatonra kitakarítani a házat. Ha már felébredtem, magoztam egy csomó meggyet a még hűs levegőjű udvaron. :)

Reggelikészítés közben kifogyott a gázpalack, a tojásrántottából sütőben sült tojáslepény lett. :)

Délelőtt kimentünk családosan meglátogatni az attalai rokonokat. Gyerekek macskáztak, kutyáztak, én meg beszélgettem a Bogárral (panaszkodott szegény, hogy mennyi betegsége van).
Kaptunk Tőlük egy borítékot babaköszöntő ajándék kapcsán. 30 ezer Ft volt benne!!! A nagylányok meg kaptak 1-1 tábla fehércsokis Milkát.

Gyerekek jól beettek kuglófból, nem is nagyon ebédeltek, viszont jó nagyot aludtak. :)

Kicsit skype-oltunk a Tántival, majd 4-re jött értük a Judit babysitter, elvitte a két nagyot fagyizni.
Végre volt egy kis pihenőm, kezembe vettem egy újságot. :)
Jól érezték magukat, 7-kor jöttek csak haza, akkor nekiálltunk vacsizni, de annyira fáradtak voltak, hogy hisztiztek. :(

Vasárnap reggel szép családi reggelink volt az udvaron. :)
Szintén teljes létszámmal jelentünk meg a 1/4 11-es nagymisén, ahol a lányok egész konszolidáltan viselkedtek. Mise után a templom előtt egy csomó ismerős odajött, megcsodálta a gyerekeket és váltottunk pár szót.
Az ebédet is kint költöttük el, mindenki aludt egy jót, majd összepakoltunk, elköszöntünk a Mamától, megköszöntük a vendéglátást, és visszakocsikáztunk Pécsre. Gyerekek fennhangon kiabálták az autóból az integető Mamájuknak: "SZIA MAMUS!" (én hívom így).

Hazafele Gábor bement a Lidl-be pékárúért, majd én a lányokkal hazasétáltam (Gábor addig 3-szor fordulva felhordta a kocsiból a sok cuccot).

Jó volt a Dombóváron töltött egy hét, de újra itthon lenni is jó! Hiába van 29,5 fok a lakásban, azért mindenhol jó, de a legjobb otthon!

Rita meg is fogalmazta: hiányzott a tapírom, a nyuszim és a malackám. De esti ima után, a mi volt a legjobb kérdésre rávágta: "AZ VOLT A LEGJOBB, HOGY DOMBÓVÁRON VOLTUNK!"




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése