2013. június 8., szombat

ESWL

Ez a cuki kis betűszó a vesekő zúzást takarja.
Ma kipróbáltam azt is, miért ne:)
Előtte sokat olvasgattam róla a neten, egyes embereknek a szülésnél is fájdalmasabb volt, mások meg se érezték. A doki előtte elmondta, hogy vannak kemény kövek, amiket hiába is "ütögetnek", nem törnek szét; a puha köveket akár homokszemcsékre is tudják törni, ha közepes, akkor a kezeléstől csak berepednek, és később esnek szét.
Én eldöntöttem, hogy puha a kövem, fájdalomcsillapító nélkül ki fogom bírni azt a fél órás tortúrát, és vesehomok formájában fogom kipisilni.
És amit én egyszer eldöntök... Szóval minden úgy ment, ahogy elterveztem:)

Hajnali 6-kor indultam itthonról, hogy fél 7-re ott legyek. Előtte még igazítottam a szemöldököm vonalán, csak úgy bevezetésképpen:)

A személyzet összes tagja kedves, mosolygós és segítőkész volt, a környezet szinte magánklinika színvonalú (még keksz és tea is volt az asztalon, persze nem paleós).

Egyágyas szobát kaptam, hogy ha úgy alakul nyugodtan szoptathassak.
7-kor kezdték, bent volt a "műtőben" 4-5 ember (orvosok, nővérek). Végig mondták mit csinálnak, mire számítsak, hol tartunk, mennyi idő van vissza. Többször megkérdezték, hogy kérek-e fájdalomcsillapítót az infúziómba (folyadékot adtak, hogy gyorsabban átmossa a veséimet), és csodálkoztak, hogy nem kértem. De én eldöntöttem, hogy bírni fogom anélkül, és nem mérgezem a tejem feleslegesen!

Fél 8-kor végeztünk is, mondjuk már nem bántam, hogy felkelhetek. Saját lábamon visszamentem a luxus-lakosztályomba, rejtvényt fejtettem, ettem (vittem paleós kekszet) ittam.


A sok infúziótól hamar pisilnem kellett. Izgatottan mentem a wc-re, mert a nővérke előre beharangozta, hogy az első pisi olyan színű lesz, mint a kóla, aztán mint a rozé, és akkor mehetek el, ha tiszta lesz.
Na, nekem már az első se volt se kóla, se rozé, csak mint egy érettebb fehérbor.
Mondták, hogy ez jó, azt jelenti, hogy a veseszövetemben nem tett nagy kárt ez a lökéshullám-sorozat (3000 lökést mértek a 1,5 centis kövemre).

A második pisi meg már víztiszta volt, így kezembe is nyomták a zárójelentést, és 3/4 9-kor már kint voltam az utcán.
Teljesen jól voltam, elsétáltam az ovihoz. Közben nagyon vigyáztam, hogy el ne üssön egy autó, mert a zárójelentésem szerint 10 óráig bent voltam az urológián:)

Gábor Ritával és Terkával kocsival jött oda, ott szoptattam meg az autóban a Terkát.

Még elkanyarodtunk a háziorvosom felé, beadtam a leleteimet (pajzsmirigy és vese témakörben amit az elmúlt hetekben szereztem), bescennelték és 10-re már haza is értünk.

Egy darabig teljesen jól voltam, mintha izomlázam lett volna a bal derekamnál, aztán kora délutánra görcsölni kezdtem, de nem volt vészes, kb. mint a menstruáció 1. napján, vettem be 2 db No-spát, és lefeküdtem.

Délután is görcsöltem, bevettem még 2 db No-spát, és utána még játszóterezni is tudtam a lányokkal.

Este már nem kellett gyógyszer, és az éjszaka folyamán kipisiltem több nagyobb homok-szemcsét, amiből egyet el is raktam egy kis üvegcsébe, mert vissza kell vinnem, hogy kielemezzék, miből van, és kiokosítsanak, hogy milyen ételeket kerüljek, milyen megelőző gyógyszert szedjek.

Hát ennyi az egész. Igazán nem volt vészes, nem hasonlítanám a szüléshez!

A személyzet azt jósolta, hogy fogunk mi még találkozni, de én remélem, hogy nem:) A 7-8 mm-es köveimet majd én elkoptatom magam, ha nem okoznak panaszt, nem fogom szétzúzatni őket! Azért annyira nem volt kellemes érzés, hogy bérletet-váltsak oda:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése