2014. január 16., csütörtök

Rotavírus látogatása

Hát, eddig sikerült megúsznunk a rotavírust, és irtó nagy mázlinkra, most is egy light-osabb fajta talált meg minket.

Rita hányt először jan.11-e, szombat hajnalban. Összesen háromszor, reggel utoljára, és utána jól volt. Első nap csak húslevest kapott és vizet/teát.

Másnap, vasárnap, hasmenése volt, és szintén főleg folyadékot evett/ivott.

Hétfőn reggel megint hányt, így nem vitte Gábor óvodába, itthon volt, amikor a Tánti megérkezett. És úgy tűnt, hogy Tánti érkezésével eltűnt a betegség is, egész nap jól volt, még egy kevés csokikát is evett, mert annyira könyörgött, hogy ráhagytam (gondoltam, maximum kihányja, de benne maradt).

Hétfőről keddre éjszaka a két kicsi miatt virrasztottunk egész éjjel a Tántival. Bojka éjféltől 3-ig 10 percenként öklendezett, a fürdőszobában vertem tanyát Vele
Tánti egyik kezében a Terka, másikkal fényképezett
 (babzsákot bevittem, azon ültem Ő az ölemben, és tartottam elé a vödröt, amibe citromsárga folyadékot köpködött szegénykém. Remegve, sírva öklendezett, majd megszakadt a szívem, tehetetlen voltam.
1 körül Terka is rókázott egy  nagyot az ágyába, utána Tánti tartotta függőlegesen, mert ahogy letette, megint hányt.
2-kor felhívtam az ügyeletet, segítséget kértem, de a jótanácsuk nem tetszett (itassak a gyerekkel jéghideg kólát kortyonként, de előbb teljesen keverjem ám ki belőle a szénsavat). Hát persze!
Elküldtem a Gábort az ügyeletes patikába Daedalon kúpért.

3 körül kapott Bojka 1 kúpot, de utána is hánykolódott még jó párszor. Tánti ölében Bogyó és Babócát nézett számítógépről, és a vödörre is szükség volt időnként:(

Terka csak egy fél kúpot kapott, de pár perc múlva fosott egy hatalmasat, így benyomtam Neki a másik felet is.

1/4 5-től aludtunk egy órácskát a nappaliban a földön. Akkor Bojka újra kezdte, álmában sírva öklendezett, a vödör fölé tartottam, aztán aléltan visszafeküdt. A sírásra persze Terka is felébredt, és csak 6 után, szopi után aludt vissza.

Fél 8-kor ébredtem, akkor ébresztettem a Gábort, akinek akkor már a munkahelyén kellett volna lennie. Nem volt gond, megértették.

Napközben egyre erősödő migrénem volt (gondolom a nemalvástól), még szerencse, hogy mama itt tudott maradni (főzött a hétre és pesztrálta a gyerekeket). Utólag derült csak ki, hogy közben Őt is sikerült megfertőzni, szerda egész nap hasmenése volt és az ágyat nyomta egész csütörtökön.

Este a gyerekek szobájában ágyaztam meg magamnak a földön, de 2 körül Terka nagyon hangosan befosott. Tisztába tettem, megszoptattam, visszaraktam, de akkor meg hányt, így kimosdattam, átöltöztettem, és kiköltöztem Vele a nappaliba a földre.
Csak ficergett, bújt hozzám, mászott rám, nem aludt vissza. 4 körül adtam Neki egy fél kúpot, attól elaludt.
Igen ám, de fél 6-kor jött ki Bojka a gyerekszobából, kialudta magát. Terka felébredt rá, ezen az éjszakán se aludtam valami sokat.

Szerdán délelőtt itt volt velünk az András (Tánti barátja) pár órát, és persze Ő is elkapta a nyavalyát, éjjel többször hányt és hasmenése is volt.Gábor szintén végigszenvedte az éjszakát, ugyan egyszer hányt csak, de émelygett rendesen előtte és utána is:(

Már elmentem a gyerekorvoshoz Rita igazolásáért, elvileg mától mehetett volna oviba, de éjjel megint hányt 2-kor, kiköltöztettem a kanapéra, de utána már nyugodtan aludt reggelig. Odatelepedtem én is mellé, de nem bírtam aludni, figyeltem, minden kis neszre ugrottam.
Terka sokszor bekakilt, Őt raktam tisztába, öltöztettem ám, és 4:45-kor végleg kiment az álom a szeméből Mivel minden szobában aludt valaki, így maradt a fürdőszoba. Ott kellett úgy szórakoztatnom 6-ig, hogy csöndben legyen. Jó kis kihívás volt:) Közben bele se mertem gondolni, mi lenne, ha Rita leesne a kanapéról, vagy Bojka is elkezdeni hánykolódni:(

Reggel Gábor beteget jelentett a munkahelyén, és tényleg egész délelőtt feküdt/aludt. Én felvittem Ritát a gyerekorvoshoz, aki megállapította, hogy valószínűleg rotavírussal állunk szemben. Írt föl egy port, ami segíti a felborult sóháztartásnak a visszaállítását (Normolyt).

Bevásároltam a legegészségesebb gyerekemmel (Bojkával), majd megfőztem életem első húslevesét:) A kényszer nagy úr!
Bár a doktornő azt mondta, hogy nem kell diétázni, ehetnek, amit csak kívánnak, de azért a háborgó gyomornak nincs jobb egy finom húslevesnél.


Szerencsére itt vége is volt a tortúrának, péntek reggeltől mindenki egészségesnek volt mondható. Terka még produkált pár kifolyós kakit, de ez már igazán nem volt vészes!

Remélem mostanában nem lesz szükség a hányós-lavórra.

Annyira kikészített lelkileg ez a hét, hogy utána még napokig nem tudtam éjjel aludni, a gyerekek minden sóhajtására ugrottam, hátha hányniuk kell.






1 megjegyzés:

  1. Elolvasni is sok volt! Hát még átélni!!! Minden elismerésem!! Csak imáimmal tudok segíteni!!!
    Jobbulást minden betegnek!!! Puszi: Nagyi

    VálaszTörlés