2011. december 13., kedd

Glutén-mizéria

A védőlányka belerakta a fülembe a bogarat, hogy a legújabb trend: 4 és 6 hónapos kor között kell kezdeni a glutén bevezetését a babák táplálkozásában. A doktornő nem is említette.

Én szentul megfogadtam Bori születésénél, hogy ha lesz tejem, és szeretni fog szopizni, fél éves koráig nem kap mást, csak anyatejjel fogom táplálni.
Van tejem, és szeret is szopizni (éjjel is még mindig 3 óránként), de elbizonytalanodtam.

Mama tanácsára felhívtam a Vajerné Ágit, aki négyszeres anyuka, nagyon szoptatás-párti, és nem mellesleg gyerekorvos a végzettsége (igaz nem praktizált, hanem az egészségügyi minisztériumban dolgozott szülés előtt). A legkisebb fia (szegénynek 4 is van) most múlt 1 éves, gondoltam benne van a témában.
Ő is azt tanácsolta, hogy kezdjem el Borinál a kekszezést:( Kifejt anyatejben áztassak el egy fél háztartási kekszet, és a pépet etessem meg vele. 8 héten át minden nap, utána lehet már egy kekszet, illetva más glutén tartalmú ételt (pl. kiflit). Ő így csinálta, mert hisz benne.

Ezt találtam a neten:

Az Országos Gyermek-egészségügyi Intézet legújabb ajánlásában:



"-   A 6. hónapban még kizárólag szopó csecsemőknél 150-182 napos kor között, nem étkezést kiváltva, hanem coeliakia prevencióként javasoljuk napi fél vagy másnaponta 1 háztartási keksz pép formájában történő adását, amelynek elkészítéséhez lefejt anyatejet vagy forralt és lehűtött vizet használhatnak. A kekszpép adható szoptatás közben vagy után, a csecsemő preferenciája szerint.
Fontos, hogy a glutén bevezetése kis mennyiségekkel történjen!, ezért a fenti  mennyiségekre vonatkozó ajánlás pontosan követendő."

A régi kedves védőnőmet is felhívtam, de személyes találkozót kértem, és arra még nem tudtunk sort ejteni. 
Senki nem mondhatja, hogy nem jártam jól körbe a témát! Ma vettem egy nagy levegőt, és a felbontottam a tegnap vett háztartási keksz zacskóját. Egy fél kekszet beletettem egy salátás tálkába, ráfejtem annyi tejet, hogy jól elázzon (azt gondoltam már nem tudok kézzel fejni, de szerencsére tévedtem), és a videó élesítése után elkezdtük a nagy ismerkedést:


Szóval nem jött be. Kárba nem veszett, az "éhenkolbász" Rita megette:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése