2012. január 4., szerda

Rita dumája

Olyan édes mondatokat mond a Rita mostanában, hogy alig győzök jegyzetelni. Persze nem mindig van toll és papír a kezem ügyében, de amiket sikerült felírnom, azt most megosztom Veletek:

Még egy régebbi sztori: nagyiék itt voltak nálunk. Kérdezgették Ritát, ki az Ő testvére. Nem szólt semmit. Erre nagyi feltette a beugratós kérdést: "Én a testvéred vagyok?" Rita "kikérem magamnak" hangsúllyal felkiáltott: "TE NEM TESTÉEM!"

Reggelente még hálózsákban felül a kanapéra, és adja a "parancsokat": "TAKA BE!" (takarj be), "CSACSÓ BE MESÉ!" (kapcsold be a mesét), "KÉEK KAKÓT!" (kérek kakaót).

Ma ebédre lekváros-diós tészta volt. Amikor szórtam a diót a tésztára, Rita megszólalt: "ANYA, NE SOKAT!" Kérdeztem miért. "AZÉT, MEJT ITA MÉGES LESZ!" (azért, mert Rita mérges lesz).

A "miért" kérdéseinkre mindig úgy kezdi a válaszát, hogy "AZÉt MEJT" (azért mert). De utána halandzsa következett. Ez volt az első alkalom, hogy értelmes választ adott a miért kérdésemre.

Amíg ettünk, Bori a járókában játszott. Megnyomta a zenélő vonatot. Rita a hangra közölte: "BOIKA BEKAPCSÓTA VONATOT!"

Délután joghurtot kért, de mondtam Neki, hogy nincs itthon, venni kell. Kis idő múlva, amikor a konyhában tettem-vettem, odahozta az egyik babát, felém fordította, és mondta: "BABÁNAK KÉEK JOHUTOT" (babának kérek joghurtot). "ÉHES BABA"

Egyik reggel, amikor Rita kijött a szobájából, Bori már a székében gagyogott. "BOIKA AZT MONDTA: DA-DA-DA"

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy olvashatom Ritus "szövegeit"! A hangja is nagyon kedves, igazi kislányos!!!
    A januári fotók is nagyon jól sikerültek!
    Remélem, hogy rövidesen látom a Csöppségeket!
    Jó éjszakát, aludjatok nyugodtan!!

    VálaszTörlés