2012. január 27., péntek

Ritáról

Drága nagylányom egyre okosabb és ügyesebb. Már szinte mindent megértek, amiket mond, és olyan logikus, tanulékony és szófogadó is mostanában, hogy ez megérdemel egy posztot.

Egyik délelőtt odajött hozzám, és kért: "KÉSZÍTSÜNK VONAT PÁLYÁT!"
Persze Bojka is csatlakozott hozzánk. Ritát eleinte ez zavarta, de elmondtam Neki, hogy most már a Bojka is fog velünk játszani, és megkértem, hogy adjon Neki is egy vonatot és egy sínt. Adott is, én meg odébb raktam a két kinccsel, és békében vonatozhattunk megint Ritával egy darabig:)

Ahogy a vonatot tolja föl a dombra, mondja a kerekítős mondókát, amit én is szoktam mondani: "SEGÍTSETEK MEGSZAKADOK, MOST MÁ(r) CSA(k) KIBÍJOM" Zabálnivaló:) Sikerült felvennem videóra is:)

Ha ugrál, ezt énekli: "UGJÁJUK, MINT VEEBEK, JAJTA GYEJEKEK" (=Ugráljunk, mint a verebek, rajta gyerekek)

Ma reggel hozta a saját határidő naplóját, amibe rajzolni szokott, és kérte: "KEJESD MEG EMÓT, AMIT MAMA AJZÓT" (=keresd meg Elmót, amit a mama rajzolt) Még karácsony előtt rajzolta, hogy a Jézuska tudja, mit kér a Rita Tőle:)

Ma a játszótéren kézen fogott egy kislányt (Fannit), és ahogy sétáltak, énekelte a "SÉTÁUNK, SÉTÁUNK, ... ECSÜCSÜÜNK CSÜCCS"

Nagyon szereti a kisebb gyerekeket pátyolgatni.

Ma egy mesében kisbabát mutattak, és Rita azt mondta: "ÉN IS SZEETEM KISBABÁKAT"

Néha én is meglepődök, milyen ügyesen ragoz. Pl. ha kérdezem Tőle, hogy "kérsz?", nem azt feleli, hogy "kérsz!", hanem hogy "KÉ(r)EK"
"iszol?" "ISZOK"
"eszel még?" "ESZEK MÉG"
Csodálatos, hogy ez a kis ember hogy tanulja meg az anyanyelvét!

Gábor Borbálának hívta Bojkát. Erre Rita: "Ő NEM BÓBÁA! Ő TESTÉEM NEKEM!" :))) Most nevezte először testvérének:)

Vacsi után Rita a szőnyegen molesztálta Borit, kezdtem megunni az örökös rendre utasítást, és kifakadtam: "Tudod mi kéne Neked? Egy nagytesó, aki elrendez". Erre Rita kikérte magának: "ÉN VAGYOK NAGYTESÓ!" :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése